کارشناس مسکن: انبوه‌ساز واقعی نداریم

کارشناس مسکن: انبوه‌ساز واقعی نداریم

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: انبوه‌ساز واقعی در کشور نداریم بلکه پیمانکاران انبوه‌ساز در حال فعالیت‌ هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بیت‌الله ستاریان درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه مسکن انبوه‌ساز به معنی سرمایه‌گذار است و انبوه‌سازان باید با ساخت انبوه همچون مجتمع‌های بالای هزار واحد سرمایه‌گذاری کنند که در حال حاضر چنین نیست.

وی افزود: بیشترین انبوه‌سازی‌های پیمانکاران با تعاونی‌ها انجام می‌شود که با افزایش قیمت مسکن،‌ مصالح و عوامل ساخت، قیمت تمام شده نیز سه برابر می‌شود.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه عمده انبوه‌سازان با تعاونی‌ها کار می‌کنند گفت: هنوز نتوانستیم به سمت صنعتی‌سازی پیش رویم و حتی تعاونی‌ها هم در زمینه انبوه‌سازی رشد چندانی نداشتند.

ستاریان گفت: برای رشد انبوه‌سازی در کشور باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود چراکه در این زمینه بخش‌های دیگر همچون سرمایه‌گذاری‌های کلان، ماشین‌آلات،‌ کارخانه‌های ساخت مصالح و غیره مرتبط هستند.

به گفته ستاریان این امر در صورتی به خوبی میسر می‌شود که در پنج سال آینده راه‌های صنعتی‌سازی را باز کنیم و کارخانه‌های مرتبط نیز آمادگی لازم را به دست آورده و فعالیت صنعتی خود را آغاز کنند.

    نظرات