کارشناس مسکن:افزایش وام مسکن تاثیری در رونق بازار ندارد

کارشناس مسکن:افزایش وام مسکن تاثیری در رونق بازار ندارد

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: افزایش میزان وام مسکن تاثیر چندانی در بازار مسکن راکد امسال ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پورشیرازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه وام مسکن و افزایش قیمت مسکن به خرید خانه کمک می‌کند اما این افزایش تاثیر چندانی بر از بین بردن رکود یا رونق بخشیدن به بازار مسکن ندارد.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن با حدود ۲۷۰ حرفه دیگر در ارتباط است بیان کرد: هر تغییری در قیمت‌ها از جمله گچ، آهن، سیمان و غیره این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پورشیرازی با اشاره به فاصله‌ی میان درآمد و هزینه‌های خانوار گفت: افزایش وام مسکن برای آن دسته از خانوارهایی که درآمدشان در حد تامین نیازهایشان است، تاثیر چندانی ندارد و قدرت بازپرداخت وام افزایش یافته مسکن را ندارند.

این کارشناس با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر قیمت مسکن روند افزایشی داشته است تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن این بود که خانه به جای اینکه کالای مصرفی باشد، کالای سرمایه‌گذاری شد اما در دنیا چنین نیست و اگر نقدینگی‌ها در بخش‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری می‌شوند.

او با بیان اینکه در برخی کشورها وام مسکن تا ۹۰ درصد نیز محقق می‌شود گفت: باز پرداخت‌ها نیز بر اساس درآمد ماهانه است و دریافت‌کنندگان وام توانایی بازپرداخت آن را دارند.

پورشیرازی پیش‌بینی کرد: در فصل ابتدایی سال آینده روند صعودی قیمت‌ها با کمی نوسان همچنان ادامه داشته باشد.

    نظرات