راه آهن چابهار زاهدان مشهد به زودی عملیاتی می‌شود

تهران- کلنگ احداث راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد با حضورمقام‌های عالی کشوری، وزیر راه و ترابری و دیگر مسئولان به زودی به زمین زده می شود.



به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت راه و ترابری،'حمید بهبهانی' که در جلسه شورایعالی اقیانوس شناسی کشور سخن می گفت، با بیان اینکه راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد نجات دهنده شرق ایران است، اظهار داشت: با ایجاد این کریدور، بندرعباس به سرخس و تفتان متصل شده و سه راه عبور برای خروج از ایران تعریف می شود که موجب پویایی صنعت و کشاورزی و ارسال نفت و گاز به صورت مستقیم می شود.
وی درخصوص فعالیت شورایعالی اقیانوس شناسی اظهار داشت: این شورا باید قدرتمند شود و هیچ کاری درخصوص اقیانوس خارج از حیطه این شورا انجام نشود.
وزیر راه و ترابری گفت: زمانی که سازمان‌های دیگر در امور مربوط به شورایعالی اقیانوس شناسی مداخله می کنند، باید به آنها تذکر داده شود.
'عطاءالله صدر' رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه در این فاصله طولانی که شورا فعالیتی نداشته است، فعالیت‌های دریایی با سردرگمی خاصی روبرو شد و تشکیل شورای عالی صنایع دریایی نیز منجر به بروزتداخل‌ با وظایف شورایعالی اقیانوس شناسی شد.
وی افزود: باید تلاش شود تا تمام فعالیت‌های دریایی از جمله موسسات آموزشی- تحقیقاتی، عملیاتی، محیط زیست در شورایعالی اقیانوس شناسی بررسی شود.
در این جلسه مقرر شد سالانه چهارنشست شورایعالی اقیانوس شناسی برگزار شود.

    نظرات