تحویل ۱۷۰۰ واحد مسکونی به زلزله‌زدگان آذربایجانی تا اردیبهشت ۹۲

تحویل ۱۷۰۰ واحد مسکونی به زلزله‌زدگان آذربایجانی تا اردیبهشت ۹۲

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحویل ۱۷۰۰ واحد مسکونی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قادر صمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه افزود: ۱۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی که عملیات نازک‌کاری آنها به اتمام رسیده و هیچ کاستی نداشتند به زلزله‌زدگان تحویل شد.

وی با بیان اینکه واحدهای ناتمام اما سفت‌کاری شده نیز به مددجویات تحویل داده شده است، افزود: این واحدها فعلا قابل سکونت است و پس از مناسب شدن شرایط جوی، برای تکمیل آنها اقدام می‌کنیم.

صمدی در خصوص تکمیل واحدهای بدون سرویس بهداشتی که به زلزله‌زدگان تحویل داده شده بود نیز اظهار کرد: طرح احداث مسکن برای مددجویان زلزله‌زده بر اساس نقشه‌های بنیاد مسکن اجرا شده است که در این نقشه‌ها به دلیل شرایط فرهنگی روستانشینان و تمایل آنها به احداث سرویس بهذاشتی در حیاط، احداث سرویس بهداشتی پیش‌بینی نشده است، اما با تمهیداتی که اتخاذ شد، به تمام ستادهای امداد ابلاغ کردیم که احداث سرویس بهداشتی را نیز در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی، تاکنون ۳۰۰ سرویس بهداشتی برای این واحدها احداث شده و باقی واحدهای در حال احداث نیز از همان ابتدا با سرویس بهداشتی ساخته خواهند شد.

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده تحویل شده است، افزود: اولویت دوم امداد برای بازسازی و تکمیل ۱۳۰۰ ساختمان فرسوده تا پایان سال آینده است که در زلزله دچار آسیب جدی نشده‌اند، اما تا حدودی تخریب شده‌اند.

صمدی در ادامه گفت: برای احداث ساختمان‌ها، هماهنگی‌هایی با بنیاد مسکن خواهیم داشت، چرا که مصالح و وام‌های پیش‌بینی شده از طریق آنها تامین می‌شود.

وی در خصوص بازسازی مسکن زلزله‌زدگان خراسان جنوبی نیز بیان کرد: از آنجا که تعداد ساختمان‌های آسیب‌دیده کمتر از ۱۵ مورد بود، در برنامه بازسازی قرار گرفت و بلافاصله پس از زلزله، مسکن جدیدی را برای مددجویان احداث کردیم.

    نظرات