تبریز یکی ازخطرپذیرترین شهرهای کشور

تبریز یکی ازخطرپذیرترین شهرهای کشور

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تبریز با اشاره به قرار گرفتن این شهر در کمربند خط زلزله و رد شدن سه گسل فعال از آن، شهر تبریز را یکی از خطرپذیرترین شهرهای کشور برشمرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن‌نژاد در جلسه حوزه خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز و سازمان های تابعه، درجمع خبرنگاران گفت: سه گسل فعال در شهر تبریز وجود دارد که انرژی‌های زیرزمینی را در خود ذخیره می‌کنند و سبب بروز زلزله‌هایی به بزرگی ۶٫۵ و ۷ ریشتر می‌شوند.
وی با بیان اینکه در بحث مدیریت بحران، سه مرحله پبشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی مدنظر است، گفت: تشکل‌های درون سازمانی و برون سازمانی مختلفی درحین مدیریت بحران وارد عمل شده و درقالب این سه محور به ارائه خدمات می‌پردازند.
وی همچنین به همکاری‌های سازمات های دولتی مانند سازمان های مردم نهاد داخلی و خارجی و سازمان های غیردولتی همچون سازمان بین‌الملل و همیاری‌های کشورهای دیگر در شرایط بحرانی جامعه اشاره کرد.
وی درخصوص اقداماتی که پیش از بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی برای مهندسین عمران، برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و انجام مانورهای مختلف همچون مانور ولایت، همت و فرهنگ سازی زلزله میان دانش آموزان از اقدامات این سازمان بوده است.
وی با اشاره به احداث شهرک امن در جنوب شهر تبریز با عنوان پارک عباس میرزا، خبر داد: در سال ۹۲ چند نقطه امن را در شهر تبریز شناسایی کرده و مجموعه های ۲۰ هزار نفری احداث خواهیم کرد.

    نظرات