مهلت ثبت نام در مسابقات ملی بتن سبک و بتن مقاوم اقتصادی تمدید شد

مهلت ثبت نام در مسابقات ملی بتن سبک و بتن مقاوم اقتصادی تمدید شد

http://www.bananews.irمهلت ثبت نام در ششمین دوره مسابقات ملی بتن سبک و دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی تا پایان بهمن تمدید شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عضو کمیته برگزاری مسابقات ملی بتن در دانشگاه صنعتی اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: ششمین دوره مسابقات ملی بتن سبک اسفند امسال و فروردین سال آینده در دو مرحله در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
ˈمحمدرضا افتخارˈ به تقارن زمان برگزاری این مسابقات با دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد این دو مسابقه بطور همزمان و با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شود.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان این دانشگاه با شهرداری و سازمان نظام مهندسی اصفهان برای برگزاری این مسابقات گفت: تعامل علمی و پژوهشی بستری مناسب ببرای غنابخشی به این مسابقات و کاربردی کردن نتایج آن فراهم می کند.
وی افزایش خلاقیت و پویایی شرکت کنندگان و دانشجویان مهندسی عمران در حوزه تحقیقاتی بتن را از اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد.
عضو کمیته برگزاری مسابقات ملی بتن با بیان این که این مسابقات در سه گروه متفاوت برگزار می شود،گفت: گروه نخست با عنوانˈبتن سبک سازه ای خود متراکم اقتصادیˈ با توجه به اهمیت سبک سازی ساختمان ها در کاهش نیروهای جانبی زلزله برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی های گروه دوم این مسابقات زیر نام ˈبتن سبک غیرسازه ای اقتصادیˈ افزود: نتایج این بخش که با هدف سبک سازی ساختمان ها و با توجه به حداقل مقاومت مصالح مصرفی برگزار می شود، می تواند برای پوشش کف سازی ها مورد استفاده قرار گیرد.
افتخار، رقابت در ساختˈبتن مقاوم اقتصادیˈ را سومین گروه این مسابقات عنوان کرد و گفت: دراین گروه ساخت و طرح اختلاط بتن با بهره گیری از مصالح متداول و معمول اولیه و با برخورداری از مقاومت مطلوب و حداقل هزینه ممکن بعنوان هدف در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در مرحله نخست، تیم های شرکت کننده با ساخت و آزمایش طرح های مختلف اختلاط بتن، نمونه هایی از بهترین طرح های خود را بمنظور داوری و کسب امتیاز ارائه خواهند کرد.
وی راه یافتگان به مرحله دوم را تیم های برخوردار از بیشترین امتیاز در مرحله نخست عنوان کرد و افزود: در این مرحله، تیم های برگزیده نسبت به ساخت نمونه های پیشنهادی خود بصورت حضوری اقدام می کنند.
عضو کمیته برگزاری ششمین دوره مسابقات ملی بتن سبک و دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و تولیدی در حوزه مهندسی عمران و سخنرانی های علمی توسط اساتید برجسته کشور و مرتبط با موضوع رقابت ها در حاشیه این مسابقات خبر داد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقات می توانند تا پایان ماه جاری به سایت beton.isfahan.ir مراجعه کنند.

    نظرات