تکمیل ۳ قطعه از آزادراه ارومیه - تبریز تا ۲ سال آینده

تکمیل ۳ قطعه از آزادراه ارومیه - تبریز تا ۲ سال آینده

http://www.bananews.irبا ساخت آزاد‌راه ارومیه _ تبریز ضمن پیوستن مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه‌ی آزاد‌راهی کشور، شهرهای تبریز و ارومیه نیز با استفاده از این آزاد‌راه به هم متصل می‌شوند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد رواسانی اصل _ مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزاد‌راه ارومیه _ تبریز - از سرمایه‌گذاری ۳۶۰۰ میلیارد ریالی این شرکت به عنوان بخش خصوصی این پروژه گفت: این‌ آزاد‌راه به طول ۱۳۴ کیلومتر توسط این شرکت در حال ساخت است.
وی هدف اصلی اجرای این پروژه را اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه آزاد‌راهی کشور دانست و گفت: امنیت سفرهای جاده‌ای، صرفه‌جویی اقتصادی، کاهش موارد مختلف از جمله مصرف سوخت و روغن، انتشار گازهای آلاینده، زمان سفر و حمل‌ بار، تصادفات و استهلاک وسایل نقلیه از دیگر دستاورد‌های با اهمیتی است که این پروژه به دنبال دارد.
رواسانی اعلام کرد: هم‌اکنون قطعات یک، دو و چهار این پروژه در حال اجرا است که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا دو سال آتی به اتمام می‌رسد. هم‌چنین مراحل ساخت دو قطعه ۳سه و پنج آن در حال مطالعه تکمیلی است.
مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزاد‌راه ارومیه _ تبریز در باره اجرای قطعه پنج این آزادراه گفت: در ابتدا قرار بود این قطعه به موازات جاده موجود آذر‌شهر _ تبریز احداث شود اما با هماهنگی‌های انجام شده این قسمت از ناحیه جنوبی تبریز به شبکه‌ی آزاد‌راهی تبریز _ زنجان متصل خواهد شد که این امر موجب کاهش مسافت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتری از مسیر آزاد‌راه ارومیه به تهران و نیز کاهش چشمگیر بار ترافیکی پرحجم کمربندی شهید کسایی تبریز و در نهایت کاهش زمان سفر می‌شود.
وی ضمن اشاره به اشتغالزایی این پروژه افزود: با اجرای این طرح برای بالغ بر هزار نفر به‌طور مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم کار ایجاد شده و می‌شود.

    نظرات