قطارهای موجود جوابگوی تقاضای مردم نیستند
مدیرکل راهآهن شمالغرب کشور با بیان اینکه محور شمال غرب دومین محور راه آهن شمال غرب است، تصریح کرد: ۲۷ قطار در این مسیر سیر میکنند اما جوابگوی تقاضای مردم نیست و بیشترین تقاضا از مبدا برای مشهد است.
به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا ، حسن ماسوری اظهار کرد: ما به عنوان یک مسوول وظیفه داریم با برآوردن خواستههای مردم موجبات رضایت آنها را فراهم آوریم که امیدواریم با تلاش در راستای پیشرفت کشور به افق چشمانداز دست یابیم.
وی ادامه داد: افزایش خطوط ریلی کشور از۱۰ هزار کیلومتر به ۲۰ هزارکیلومتر یکی از مهمترین اهداف برنامه پنجم توسعه است که ۹۰ درصد استانهای ما را به خطوط ریلی وصل خواهد کرد.
ماسوری افزود: دو خطه کردن راههای ریلی توسط وزارت راه و ترابری در برنامه پنجم مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پیشبینی شده بود تا ناوگان ریلی ما تا چهار برابر افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش سه برابری آن موافقت شده و یک برابر آن نیز برای بهینهسازی ناوگانهای ریلی هزینه خواهد شد.
ماسوری در پاسخ به مشکلات ناوگان ریلی از جمله تأخیر در حرکت قطارها که موجبات نارضایتی مردم به خصوص روستاییان را فراهم آورده و کیفیت قطارها و واگنها در شهرستان میانه همچنین برنامههای آتی راه آهن شمال غرب کشور اظهار کرد: خدماتی که به مردم میانه داده میشود، نسبت به سایر نقاط مطلوب است.
وی اضافه کرد: اگر مردم شهرستان متقاضی بخش خصوصی باشند ما خواهیم توانست قطارهای موجود را به ترنسلت و ریل باس تغییر دهیم اما باید قطار میانه تهران با بلیط ۲۵ هزار ریالی که مطلوب عامه به خصوص قشر ضعیف شهرستان است بر جای خود باقی مانده و به مشکلات بهداشتی، سرویسدهی ونحوه ارائه خدمات آن رسیدگی شود که در این راستا ما بازرسان ویژهای را به کار گرفتهایم تا موجبات رضایت مردم فراهم آید.
مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور، حل مشکل ساعت حرکت قطارهای میانه به تهران و به عکس را منوط به نظرخواهی از مردم دانست و خطاب به مسئولان منطقه خاطرنشان کرد: با نظرخواهی از مردم مشخص کنید که چه ساعتی مطلوب عموم مردم برای حرکت قطار است تا ما هم اقدام لازم را به عمل آوریم.
نظرات