کلنگ‌زنی شهرک سنگ آذرشهر تا یک ماه آینده

کلنگ‌زنی شهرک سنگ آذرشهر تا یک ماه آینده

http://www.bananews.irنماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور کتبی رییس‌جمهور را برای تسریع در راه‌اندازی شهرک سنگ آذرشهر در اختیار مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی کشور قرار دادیم.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) میر‌هادی قره سید رومیانی گفت: پیش‌بینی شده است طی یک ماه آینده شاهد کلنگ‌زنی این شهرک صنعتی منحصر به فرد در کشور باشیم. وی افزود: طرح شهرک سنگ آذرشهر نه به‌عنوان طرح ماندگار، بلکه به‌عنوان یکی از طرح‌های اجرایی دولت به بهره‌برداری می‌رسد که برای این مجموعه اعتبار یک میلیارد ریالی از سوی شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته است.
وی ضمن تاکیدبر اینکه این میزان اعتبار برای مجموعه‌ای تحت عنوان شهرک سنگ ناکافی است، افزود: ولی سعی می‌شود تا از محل اعتبارات ملی و استانی یا حتی تلفیق بودجه برای این شهرک اعتبار کافی و خاصی هم جذب شود.
ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر (آذربایجان شرقی) جزو مصوبات دومین سفر رییس‌جمهوربه این استان بوده که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و همچنان ۸۰ درصد سنگ‌های معدنی استخراج شده آذرشهر به صورت فله‌ای صادر می‌شود.
سنگ‌های معدنی آذرشهر از نظر کیفیت و زیبایی شهرت جهانی داشته، اما به‌دلیل نبود تجهیزات و امکان فرآوری، سنگ خام از این منطقه به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی صادر می‌شود.
سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن سنگ در ۴۰ معدن شهرستان آذرشهر تولید می‌شود که از این تعداد در ۲۵ معدن سنگ تزئینی تولید و با توجه به نبود کارخانه‌های فرآوری سنگ معدن سنگ‌های تولیدی بدون فرآوری صادر می‌شود.
منطقه آذرشهر انباشته از معادن سنگ‌های تزئینی و ساختمانی است که از این معادن بیش از ۹ نوع سنگ استخراج می‌شود که برخی از آنها از جمله سنگ قرمز آذرشهر در هیچ نقطه جهان به این کیفیت و کمیت وجود ندارد و سنگ قرمز آن شهرت جهانی داشته و در کل جهان با نام سنگ قرمز آذرشهر مشهور است.

    نظرات