ساخت ۲۴۰ ساختمان غیراستاندارد در تهران متوقف شد

ساخت ۲۴۰ ساختمان غیراستاندارد در تهران متوقف شد

http://www.bananews.irمعاون سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از توقف فعالیت ۲۴۰ ساختمان در حال ساخت با ریسک بالا در طرح بازرسی ساخت‌ و ساز خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا حیدریون در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ۲۴ درصد از موارد نظارت بر ساختمان‌های در حال ساخت به صدور توقف ساخت و ساز ساختمان‌های با ریسک بالا منجر شده است.
وی افزود: طی ۵۰ روز اخیر نزدیک به ۲۹۰ مورد ساختمان در مرحله‌ی هشدار قرار گرفتند که مشکل تعدادی از این ساختمان‌ها برطرف شده و دوباره آغاز به کار کردند.
حیدریون تصریح کرد: در بیشتر موارد ساختمان‌ها بدون سازه نگهبان ساخته می‌شدند که منجر به توقف و هشدار در مرحله ساخت و ساز شد.
معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: نزدیک ۵۵ درصد ساختمان‌های در حال ساخت در مرحله‌ی هشدار و در مرحله توقف ساخت با ریسک بالا بودند که در ۵۰ روز اخیر پیگیری شدند.
حیدریون با اشاره به طرح کنترل نقشه‌های محاسباتی که از اول بهمن‌ماه که به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است گفت: گرچه تعداد نقشه‌های محاسبه شده چندان زیاد نیست اما این طرح بازتاب خوبی داشته و مشخص شده نزدیک ۴۰ درصد نقشه‌ها دچار ایراد محاسباتی بوده که در حال بررسی و رفع نواقص است. همچنین تلاش شده در این مدت ۱۵ درصد کیفیت ساخت‌ و ساز در حوزه محاسبات و طراحی بهبود یابد.

    نظرات