جشن گازرسانی به ۱۰۰۰ شهر ایران/ جزئیات افتتاح ۱۰۰ پروژه جدید گازی

جشن گازرسانی به ۱۰۰۰ شهر ایران/ جزئیات افتتاح ۱۰۰ پروژه جدید گازی

http://www.bananews.irمعاون وزیر نفت با تشریح جزئیات افتتاح و راه اندازی ۱۰۰ پروژه جدید گازی در جنوب کشور از برگزاری جشن گازرسانی به یکهزار شهر ایران تا دو روز آینده خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد اوجی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۱۰۰ طرح گازرسانی در جنوب کشور، گفت: بر این اساس امروز ۱۰۰ طرح گازرسانی به شهر و روستاهای استان کرمان، ساخت و راه اندازی خطوط لوله انتقال، تغذیع و توزیع گاز به طور رسمی افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یکصد پروژه جدید گازی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: با افتتاح و راه اندازی این تعداد پروژه جدید گازرسانی به شهر و روستاها در مجموع تعداد کل شهرهای گازدار کشور به یکهزار شهر افزایش یافت.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه تا دو روز آینده جشن گازرسانی به یکهزار شهر ایران برگزار خواهد شد، بیان کرد: همچنین امسال حدود ۱۴ هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه از مجموع ۱۰۰ پروژه افتتاح شده روز جاری ۵۹ طرح گازرسانی به روستاها و ۲۶ طرح گازرسانی به شهرها بوده است، تاکید کرد: همچنین امروز ۱۹ پروژه زیربنایی، ساخت خطوط لوله انتقال، شبکه تغذیه و توزیع گاز و اتصال برخی از شهرک های صنعتی به شبکه گاز راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ۹۷ درصد جمعیت شهری و ۶۲ درصد جمعیت روستایی کشور زیر پوشش گازطبیعی قرار گرفته‌اند، تبیین کرد: با توجه به اتصال اکثر روستاهای پرجمعیت کشور به شبکه گاز، طرح‌های جدیدی برای گازرسانی به روستاهای دور افتاده و یا کم جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.
اوجی تعداد کل مشترکان گاز خـانگـی، تجـاری و صنعتی کشور را نزدیک به ۱۶ میلیون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سهم گاز طبیعی به مرز ۶۵ درصد در سبد سوخت و انرژی کشور افزایش یافته است.
در راستای دستورات جدید رئیس جمهوری، هم اکنون ۲ سناریوی گازرسانی به روستاها با نصب و راه اندازی مخازن CNG و LNG در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته که در این صورت بدون انجام لوله‌گذاری امکان گازرسانی فراهم می‌شود.
در حال حاضر علاوه بر ۷۱ نیروگاه، نزدیک به ۱۴ هزار روستا، ۱۰۰۰ شهر و بیش از ۵۱ هزار و ۲۰۰ کارخانه و صنعت بزرگ به شبکه گاز کشور متصل هستند.

    نظرات