فرصت خودنمایی جهش بازار مسکن در ۳ ماهه اخیر

فرصت خودنمایی جهش بازار مسکن در ۳ ماهه اخیر

http://www.bananews.irنایب رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: در سه ماهه گذشته تورم نهفته‌ی بخش مسکن، فرصت خودنمایی یافت تا جهش خود را به بازار نشان دهد که این افزایش قیمت حداقل تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید آسویار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد رشد قیمت مسکن بودیم به طوریکه خانه‌ای که طی سه سال و نیم رشد قیمت داشت، در این مدت افزایش قیمت چشمگیرتری را شاهد بود و این وضعیت در بازار ارز نیز خود را بیشتر نشان داد.
وی درباره چگونگی کنترل قیمت مسکن بیان کرد: این کنترل باید در کل اقتصاد کشور صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری‌ها در کشور با اعتماد بیشتری انجام شوند.
آسویار با تاکید بر نرخ سود سپرده اخذ شده از سوی بانک‌ها و تاثیر آن بر مسکن اظهار کرد: تا زمانی‌ که بانک‌ها سود ۲۰ درصدی برای سپرده‌گذاری به مردم می‌پردازند، وضعیت خانه به همین روال ادامه خواهد داشت.
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران ظرفیت مسکن در کلان‌شهر تهران را با ساخت واحدهایی همچون مسکن ویژه و مسکن مهر مناسب عنوان و اظهار کرد: اگر مسکن ویژه با بافت فرسوده شهری که در اختیار شهرداری است، تلفیق شود و به صورت پروژه‌ای مشارکتی با انبوه‌سازان انجام شود، ۱۰۰ درصد موفقیت‌آمیز خواهد بود.
وی سه موضوع مهم را در این زمینه دخیل دانست و افزود: ابتدا بهتر است وزارت راه و شهرسازی با شهرداری و بافت فرسوده قیمت‌ها را مهار کنند، سپس سیاست‌های حمایتی در زمینه وام و تخصیص عوارض از سوی شهرداری صورت گیرد و در پایان، پروژه‌ها به صورت مشارکتی به انبوه‌سازان واگذار شود.

    نظرات