رای سردفتران در انتخابات

رای سردفتران در انتخابات

http://www.bananews.irرییـس کــــانون سردفتران و دفتریاران درباره نحوه برگزاری انتخابات چهارمین دوره‌ هیات‌مدیره کانون گفت: مشارکت قابل‌توجه سردفتران و دفتریاران در انتخابات دوره چهارم هیات مدیره نسبت به دوره‌های قبل، می‌تواند پشتوانه‌ای برای هیات مدیره جدید و آغازی برای حرکت به سمت تغییر در «سبک زندگی حقوقی‌» مردم باشد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی با بیان اینکه امروز، دفاتر اسناد‌رسمی در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته‌اند، گفت: ۸۵ سال است که دفاتر اسناد‌رسمی، به‌عنوان نخستین بخش خصوصی- حاکمیتی، وظیفه‌ تثبیت و تسجیل مالکیت مردم را برعهده دارند لیکن امروز، شاهدیم که سندرسمی بیش از همیشه در معرض هجمه قرار گرفته است و بر فرد فرد ما سردفتران است تا درکنار هیات‌مدیره و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کیان سردفتری و جایگاه سند‌رسمی حراست کنیم.
وی ادامه داد: کشور چاره‌ای ندارد جز اینکه سند‌رسمی، نقش موثر خود را در بهداشت قضایی، قضازدایی، کاهش دعاوی محاکم قضایی، نظام‌بخشی تعاملات اجتماعی و صیانت از حقوق مردم در نهادهای تقنینی، قضایی و اجرایی کشور ایفا کند و در این راه، جامعه‌ سردفتری کشور باید خود را در صحنه، پویا و فعال نگه دارد. وی ابراز امیدواری کرد تا کاندیداهایی که با برنامه‌ها و شعارهای گوناگون در رقابت شرکت کردند، همان شعف ایام تبلیغات را حفظ‌کنند و در ادامه‌ مسیر، رفاقت را جایگزین رقابت کنند و درکنار هیات مدیره باشند.
دشتی اردکانی تصریح کرد: تاریخ پیوسته دفاتر اسناد‌رسمی از دوران دفاتر شرعیه تا به امروز، بیانگر نیاز مردم به سردفتران اسناد‌رسمی به‌عنوان نگهبانان قلعه‌ صلح‌اجتماعی است؛ بیانگر نیاز کشور است. قلعه‌ای که باید هر روز با قوانین به‌روز و مجریان دلسوز، مستحکم‌تر شود و با نگهبانانی با انگیزه و قدرتمند پاسداری شود. پاسداری از قلعه صلح‌اجتماعی را نباید دست‌کم گرفت.
انتخابات چهارمین دوره هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز، با رقابت ۳۵ سردفتر و ۱۶ دفتریار صبح روز ۲۷ بهمن، در محل کانون برگزارشد. براساس قانون دفاتر اسناد‌رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، انتخابات کانون، هر سه سال یک بار برگزار می‌شود. ماده ۵۸ این قانون مقرر می‌دارد: «قوه‌قضائیه در تهران و سایر مراکز استان با توجه به تعداد دفاتر اسناد رسمی و سایر مقتضیات محلی، کانون سردفتران و دفتریاران را تحت نظارت خود تشکیل خواهدداد. کانون دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و از نظر نظامات، تابع قوه‌قضائیه خواهد بود.»

    نظرات