بزرگراه «همت» ۲طبقه می‌شود ؟

بزرگراه «همت» ۲طبقه می‌شود ؟

http://www.bananews.irرییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری پیشنهاد دوطبقه کردن بزرگراه همت را در لایحه بودجه ۹۲ آورده بود، گفت: شورا فعلا با اجرای این پروژه موافقت نکرده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ا بیان اینکه شهرداری اعتبار ساخت دو تونل شهری جدید در بزرگراه صیاد و چیتگر را در لایحه بودجه ۹۲ پیشنهاد داده است، اظهار کرد: با این حال فعلا شورای شهر با اجرای هیچ پروژه عمرانی جدید بزرگراهی موافقت نکرده و تنها برای تکمیل مطالعات مربوط به این پروژه‌ها مجوز داده است.
وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی پایتخت تاکید کرد و گفت:‌ شورای شهر اعتقاد دارد که به جای آغاز پروژه‌های جدید، شهرداری باید عزم خود را بر تکمیل خطوط مترو متمرکز کند و حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری هم می‌تواند تجربه‌ای که پس از ساخت تونل توحید، نیایش و امیرکبیر بدست آورده، در توسعه مترو بکار ببندد.
شکیب با اشاره به عقب‌ماندگی مترو از طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران، گفت: برابر طرح جامع باید تاکنون ۱۹۰ کیلومتر خط مترو مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، این در حالیست که هم اکنون ۵۰ کیلومتر از برنامه عقب هستیم.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: برای جبران عقب ماندگی از طرح جامع باید طی سه سال آینده سالانه ۲۲ کیلومتر مترو به شبکه خطوط اضافه شود و شهرداری هم باید تمام هم و غم خود را در سال آینده، جبران عقب‌ماندگی مترو قرار دهد.
وی یادآور شد: تنها پروژه عمرانی جدیدی که به البته شهرداری برای آن برنامه‌ریزی نکرده بود، اما به پیشنهاد شورای شهر در بودجه ۹۲ گنجاده شد، ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و خروج این شریان مهم و کلیدی از بن‌بست است که به همین منظور ۴۰ میلیارد تومان بودجه به این امر اختصاص دادیم و اگر بیش از این میزان هم نیاز باشد، منظور می‌کنیم.
بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران در حالی تصویب شد که اعضای شورای شهر با اجرای پروژه‌های جدید پیشنهادی شهرداری همچون دو طبقه کردن بزرگراه همت موافقت نکردند، اما مقرر شد که مطالعات این پروژه‌های جدید انجام شود و در صورت تکمیل مطالعات در نیمه اول سال آینده و جلب نظر مثبت کمیسیون عمران شورای شهر، اجرای آن در نیمه دوم سال آینده آغاز شود.

    نظرات