مطالعه و ساخت ۷ فرودگاه جدید در کشور

مطالعه و ساخت ۷ فرودگاه جدید در کشور

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت و مطالعه هفت فرودگاه جدید در کشور در حال انجام است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد مجیدی ظهر امروز در دوره آموزشی اعضای ستاد مدیریت بحران استان در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۹ فرودگاه در کشور فعالیت دارند که ۷۰ مورد آنها تجاری و مابقی غیر تجاری است.
وی افزود: از تعداد کل فرودگاه‌های موجود در کشور ۵۴ مورد در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور و ۳۵ فرودگاه دیگر در اختیار بخش خصوصی است که مدیریت می‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۶۵ موقعیت فرودگاهی در کشور وجود دارد بیان داشت: در صورت شناسایی دقیق این موقعیت‌ها می‌تواند نقش بسزایی در کمک رسانی در حوادث پیش‌بینی نشده داشته باشند.
مجیدی اضافه کرد: در زمان وقوع زلزله بم به دلیل اینکه این تعداد موقعیت فرودگاهی برای هواپیماهای سی ۱۳۰ ظرفیت نشستن و برخاستن دارد کمک شایانی کرد به طوری که در جریان وقوع زلزله تعداد ۴۵۳ سورتی پرواز انجام شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ شرکت هواپیمایی مسافربری در کشور فعالیت دارند و در سال ۹۰، ۳۵۲ هزار و ۳۴۴ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تاریخ هوانوردی کشور ما از سال ۱۳۰۲ آغاز شد و برای نخستین بار نیروی هوایی ارتش یک شرکت هواپیمایی را پایه‌گذاری کرد که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های هواپیمایی در کشور بودیم.
مجیدی گفت: برگزاری دوره‌های مدیریت سوانح هوایی در شرایط حوادث می‌تواند مدیران را برای مقابله اصولی با بلایایی که به طور غیرمترقبه اتفاق می‌افتد آشنا و راهکارهای مقابله را در اختیار آنان قرار دهد.

    نظرات