نظارت نرم‌افزارهای ویژه بر تردد کالاهای ترانزیتی بنادر

نظارت نرم‌افزارهای ویژه بر تردد کالاهای ترانزیتی بنادر

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خروج کانتینر و کالای ترانزیتی از پسکرانه‌های بنادر را از اولویت‌های این سازمان دانست و از نظارت به وسیله نرم‌افزارهای ویژه در این زمینه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عطاالله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره مدت زمان توقف کالا در پسکرانه‌های بنادر کشور اظهار کرد: پسکرانه‌ها در تمام بنادر بزرگ کشور که کالا از آنها ترانزیت می‌شود، ظرفیت مشخصی دارند.

وی افزود: کالا باید در یک دوره‌ی مشخص که از سوی صاحبان و واردکنندگان به بنادر اعلام می‌شود، از پسکرانه‌ها خارج شده و به سوی مقاصد بعدی حمل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر صاحبان کالا بلافاصله بعد از ورود محموله کالایی خود به بنادر آمادگی داشته باشند، می‌توانند کانتینرشان را برای حمل به سوی مقصد بعدی از بندر خارج کنند.

وی افزود: کانتینر و بار ترانزیتی برای بخش جابه‌جایی کالا در کشور اولویت دارد بنابراین صاحب کالا با مراجعه به محل و ارائه اسناد می‌تواند کالای خود را از بندر ترخیص کرده و با استفاده از راه‌های مواصلاتی همچون ریلی و جاده‌ای بار را برای ادامه مسیر در کریدورهای بین‌المللی کشور از بندر خارج کند.

صدر با بیان این‌که بنادر، مناطق ویژه هستند و ورود بار به این نقاط به منزله ورود بار کشور به نیست، گفت: برای خروج بار از بنادر و مناطق ویژه، اجازه گمرک لازم است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد:‌ صاحبان کالاهایی که از طریق بنادر وارد کشور می‌شوند، می‌توانند مجوز خروج کالا را از گمرک بگیرند و به مسیر ادامه دهند.

وی تاکید کرد: به منظور تشکیل و تسریع در امور جابه‌جایی کالا در بنادر و خروج آن به دلیل اولویتی که کانتینرها و کالاهای ترانزیتی دارند، نرم‌افزارهای سازمان بنادر به طور دقیق و با نظارت کارشناسان در حال نظارت بر امور و پیشبرد کارها هستند.

    نظرات