استیضاح وزیر راه جدی است/ مجلس در انتظار پاسخهای بهبهانی

استیضاح وزیر راه جدی است/ مجلس در انتظار پاسخهای بهبهانی

www.BanaNews.irنایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیری موضوع استیضاح وزیر راه در مجلس جدی است، گفت: این در حالیست که اگر بهبهانی در جلسه روز سه شنبه به سئوالات نمایندگان پاسخ های منطقی بدهد مجلس استیضاح را عملیاتی نمی کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رضا ملکشاهی راد در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سخنانی با اشاره به طرح استیضاح وزیر راه و ترابری در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وزارت راه فقط ۱۳ درصد تعهدات خود را در برنامه چهارم توسعه عملیاتی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اساسا وزارت راه باید در ساختار خود تغییرات جدی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این وزارتخانه باید توسعه عمرانی در ابعاد مختلف از جمله حمل و نقل هوایی، احداث راه آهن، بزرگراه و ... را با شتاب بیشتری دنبال کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در زمینه خرید هواپیما، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی مدعی است که اگر دولت حمایت کند می تواند ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را تغییر دهد و اقدام به خرید بیش از ۵۰ هواپیما در کشور کند.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه وزیر راه باید در برابر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس جوابگو باشد، ادامه داد: اگر پاسخ های وزیر راه منطقی باشد مجلس استیضاح را عملی نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح استیضاح از وزیر راه یکی از موضوعات جدی در دستور کار نمایندگان است، خاطرنشان کرد: روز سه شنبه هفته آینده مجلس شورای اسلامی یکی از جدی ترین رای های خود را خواهد داد.

بنابراین گزارش استیضاح وزیر راه و ترابری یکشنبه هفته گذشته با امضای ۲۲ نماینده و در ۱۱ محور اعلام وصول شد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول استیضاح، وزیر ۱۰ روز فرصت خواهد داشت در صحن علنی مجلس حاضر شده و به سئوالات نمایندگان استیضاح کننده پاسخ دهد که در این راستا سه شنبه هفته آینده بهبهانی برای پاسخگویی در مجلس حضور خواهد یافت.

بر این اساس استیضاح حمید بهبهانی بر اساس ۱۱ محور خواهد بود. وقوع سوانح هوایی پی در پی در قزوین و ارومیه، اعلام نظرات غیرکارشناسی، استفاده غیرموجه از ناوگان هوایی مستهلک، عدم اجرایی کردن قانون برنامه چهارم در خصوص نوسازی ناوگان هوایی، عدم توجه در استفاده از بودجه سنواتی، دادن قول ها و وعده های فراوان غیرعملیاتی از سوی وزیر، عدم وجود جدیت در اصلاح مسیرهای حادثه خیز کشور، عزل و نصب های پی در پی، کم توجهی به مسیر ریلی کشور، کم توجهی به ایثارگران شاغل در وزارت راه، ناتوانی در حل مشکل پیمانکاران طرف قرارداد در وزارت راه و عدم توجه به ایستگاههای هواشناسی از جمله این محورهاست.

 

 

    نظرات