محافظت دیوار و سقف از حریق، دستاورد استفاده از کناف

محافظت دیوار و سقف از حریق، دستاورد استفاده از کناف

http://www.bananews.irیک کارشناس معماری، گفت: دیوارها و سقف ساخته شده از کناف، ساختمان را در برابر حریق محافظت می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «داوود جوزی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از سیستم ساخت وساز خشک در ساخت ساختمان سبب محافظت از آن در برابر حریق شده و مانع هدررفت انرژی می‌شود.

وی تصریح کرد: دیوارهای جداکننده، سقف‌های کاذب، دیوارهای پوششی و پوشش‌های محافظ تیر و ستون (در برابر حریق) از انواع سیستم‌های ساخت و ساز خشک هستند، و باید گفت که در سیستم ساخت و ساز خشک صفحات به وسیله‌ی پیچ مخصوص بر روی زیرسازی نصب شود و سپس درز میان آن‌ها به وسیله‌ی نوار ویتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می‌شود که قابلیت اجرای رنگ، کاغذ دیواری، کاشی و دیگر پوشش‌ها را دارد.

این کارشناس معماری با اشاره به مزایای استفاده از سیستم ساخت وساز خشک(دیوارهای ساخته شده از کناف) در ساخت ساختمان، گفت: عملکرد لرزه‌ای مناسب، دقت و سرعت اجرایی زیاد، اجرای بسیار آسان، افزایش سطح مفید بنا به میزان تقریبی ۱۰ درصد با توجه به ضخامت بسیار کم دیوارها، قابلیت ترمیم و تعویض و دسترسی و تعمیرات آسان تأسیسات از مزایای استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک در ساخت ساختمان است.

جوزی با اشاره به سبک بودن دیوارهای ساخته شده از کناف، ادامه داد: حداکثر وزن دیوارهای ساخته شده با سیستم ساخت و ساز خشک، ۵۰ کیلوگرم است و این در حالی است که دیوارهای سنتی سفالی با حداقل وزن ۱۵۰ کیلوگرم و دیوارهایی با آجر فشاری حداقل ۲۶۰ کیلوگرن وزن دارند.

وی گفت: در استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک برای ساخت ساختمان، وزن ساختمان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و این امر سبب کاهش تلفات ساختمان در هنگام زلزله است.

این کارشناس معماری با بیان این‌که در استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک، حجم بتن مصرفی، وزن ساختمان و حجم میلگردها و ابعاد ستون‌های ساختمان کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به مزایایی که استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک در ساختمان‌ها دارد، طراحان ساختمان بیش از پیش به استفاده از این سیستم روی بیاورند.

    نظرات