ارسال ۲٫۳ میلیون فرم اطلاعات سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی

ارسال ۲٫۳ میلیون فرم اطلاعات سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی

http://www.bananews.irمعاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی از ارسال ۲ میلیون و ۳۲۰هزار فرم جمع‌آوری اطلاعات اولیه سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن محمد‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تا قبل از ۱۲ بهمن سال جاری تمام ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار فرم جمع‌آوری اطلاعات اولیه سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی کشور ارسال شد.

وی افزود: برای ارسال فرم اولیه اطلاعات برای ۲٫۳ میلیون کارگر فصلی تا ۲۸ اسفند سال جاری فرصت وجود دارد و این فرم‌ها باید توسط کارگران تکمیل و از طریق سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها به سازمان خصوصی سازی ارسال شود.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی افزود: شناسایی کارگران فصلی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام ‌شد و فرم‌های تکمیل شده کارگران باید تا ۲۸ اسفند سال جاری ارسال شود که بعد از آن کار اسکن ، قرائت فرم‌ها و پردازش اطلاعات انجام شده و دعوت‌نامه برای همه کارگران ارسال می‌شود.

محمد‌تبار در مورد تعداد کل افراد کارگر فصلی گفت: با توجه به متوسط تعداد افراد هر خانوار، پیش‌بینی می‌شود حدود ۸ میلیون نفر کارگر فصلی و ساختمانی و خانواده‌های آنها برای دریافت سهام عدالت فرم، تکمیل و ارسال کنند، تا دعوت نامه برای آنها ارسال شود، سپس این افراد از طریق شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان ثبت‌نام نهایی می‌شوند که ۳۴۰ شرکت تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور مستقر هستند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد ارزش برگه‌های سهام گفت: ارزش برگه‌هایی که شرکتهای تعاونی شهرستانی صادر می‌کنند، ۱۰ میلیون ریال است.

وی در مورد آخرین وضعیت سهام عدالت گفت: در مراحل قبلی تا ۳۰ آذر ۹۱ آخرین فرصت آن بود، از ۴۵ میلیون دعوت‌نامه که از طریق سازمان خصوصی‌سازی برای ۶ دهک کشور ارسال شد که در مجموع ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام نهائی شده‌اند.

 

محمد‌تبار افزود: برای هر خانوار حداکثر تا سقف ۵ نفر به ازای هر نفر یک میلیون تومان و در مجموع ۵ میلیون تومان سهام عدالت واگذار می‌شود که برای خانوارهای بیش از ۵ نفر این رقم حداکثر ۵ میلیون تومانی تقسیم بر تعداد افراد خانوار می‌شود. مثلا خانوار ۷ نفره برای هر کدام ۷۱۵ هزار تومان سهام عدالت دریافت می‌کنند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه چه زمانی سهام عدالت قابل خرید و فروش خواهد بود گفت: ابتدا باید لیست اسامی تمامی ۶ دهک و کارگران فصلی و ساختمانی نهایی شود، پس از آن پرتفوی نهائی سهام بر اساس تعداد افراد مشمول هر استان ، نهائی می‌شود. پس از آن شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی که نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت شده‌اند، در فرابورس پذیرش می‌شوند، تا مانند همه شرکتهای موجود در بورس و فرابورس قابل معامله شوند.

وی افزود: تا کنون از ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی ۲۲ شرکت تبدیل به سهامی عام شده و نزد سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسیده‌اند و ۸ شرکت دیگر نیز در فرآیند ثبت نزد سازمان بورس اوراق بهادار قرار دارند.

محمد‌تبار گفت: تاکنون ۴۱٫۹ میلیون نفری که ثبت‌نام نهایی شده‌‌اند، اگر برای کارگران فصلی و ساختمانی هم در مجموع ۸ میلیون نفر با احتساب خانوار ثبت‌نام کنند، پیش‌بینی می‌شود، در مجموع حدود ۵۰ تا ۵۲ میلیون نفر ایرانی سهام عدالت دریافت کنند.

محمد تبار در مورد سهام عدالت گروه‌های مختلف جامعه گفت: گروه‌های کم درآمد جامعه، زنان سرپرست خانوار، زنان کارگر سرپرست، روستاییان و عشایر و سایر گروه‌ها قبلا مشمول سهام عدالت شده‌ و در نظر گرفته‌اند و در شمار ۴۵ میلیون نفر دعوت شده قرار دارند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه خرید و فروش سهام عدالت گفت: پس از نهائی شدن مشمولان و ثبت شدن شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی نزد سازمان بورس و پذیرش آنها در فرابورس، سهام آنها قابل معامله خواهد بود.

وی گفت: سهام عدالت با اقساط ۱۰ ساله از محل سود شرکت‌ها تسویه می‌شود و به تناسب میزان تسویه اقساط از محل سود، آزاد سازی سهام صورت می‌گیرد و سهام قابل معامله می‌شود.

    نظرات