گودبرداری غیراصولی خانه‌ای را بر سر۷ تن خراب کرد

گودبرداری غیراصولی خانه‌ای را بر سر۷ تن خراب کرد

http://www.bananews.irگودبرداری غیراصولی سبب تخریب بخشی از یک ساختمان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبر ریزش یک ساختمان در ساعت ۲:۰۹ بامداد روز چهارشنبه به ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه ۲۴ و ۴۸ را به همراه گروه نجات ۲ و ۹ به محل حادثه واقع در خاوران، خیابان میثم اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که در مجاورت یک زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع که به عمق چهار متر گودبرداری شده بود، ساختمان سه طبقه سه واحدی قرار داشت که بخش شرقی آن به طور کامل ریزش کرد.

ملکی با اشاره به محبوس‌شدن تعدادی از ساکنان این ساختمان در زیر خروارها خاک و آوار به ایسنا گفت: آتش‌نشانان به شکل همزمان عملیات ایمن‌سازی و نجات افراد محبوس را آغاز کردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد، هفت تن از ساکنان این ساختمان در زیرآوار محبوس شده‌اند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تعداد از ساکنان ساختمان نیز پیش از آمدن آتش‌نشانان موفق به خروج خود از زیرآوار شده بودند.

وی با اشاره به اجرای عملیات نجات هفت ساکن محبوس‌شده در زیرآوار این ساختمان ادامه‌داد: آتش‌نشانان این افراد را از زیرآوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که امدادگران مرگ دو تن از آنان شامل یک دختر ۱۵ ساله و مردی ۴۰ ساله را تایید کردند.

ملکی با بیان اینکه سایر حادثه‌دیدگان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: عملیات آتش‌نشانان برای خروج و شناسایی محل افراد محبوس حدود یک ساعت به طول انجامید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خمات ایمنی شهرداری تهران ساعت اتمام عملیات آتش‌نشانان در این حادثه را ۴:۵۱ بامداد امروز اعلام کرد و درباره علت آن نیز گفت: گودبرداری غیراصولی و رعایت نکردن نکات ایمنی سبب وقوع این حادثه شد.

ملکی همچنین با اشاره به ارائه هشدارهایی که پیش از این از سوی عوامل آتش‌نشانی و شهرداری به مالک و مهندسان ناظر این ساختمان داده شده بود، گفت: کارشناسان آتش‌نشانی و شهرداری پیش از این طی چندین مرحله به شکل مکتوب و تشریحی توصیه‌ها و هشدارهایی را به این افراد داده بودند.

    نظرات