نصب پله‌برقی همه ایستگاه‌های مترو تا آخر اردیبهشت

نصب پله‌برقی همه ایستگاه‌های مترو تا آخر اردیبهشت

http://www.bananews.irمعاون ترافیک شهردار تهران از نصب پله برقی تمام ایستگاه‌های مترو تا پایان اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: ۱۲ کیلومتر خط ۳ مترو تهران تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات توسعه مترو در سال جاری با اشاره به اینکه سال ۹۱ در بخش مترو طلایی‌ترین سال مترو تهران بود که در بخش خطوط، هفت کیلومتر از خط سه به بهره برداری رسید افزود با تمهیدات اندیشیده شده ۱۲ کیلومتر بخش جنوبی خط سه اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌بردرای می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات احداث این خط به لحاظ جنس خاک، آب‌های سحطی و محدودیت‌های اجرا گفت: تلاش کردیم با تمامی امکانات مورد نیاز بتوانیم این خط را تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسانیم.

معاون ترافیک شهردار تهران از تزریق ۹۱ واگن یک طبقه و ۲۴ واگن دو طبقه در سال جاری به مترو پاتیخت خبرداد و گفت: امسال بیشترین تولید واگن‌های مترو را در کشور داشته‌ایم.

 

وی به بحث پله برقی‌های مترو اشاره کرد و افزود: امسال قول دادیم تا این مشکل را برطرف کنیم که تمام تلاش‌ها در این خصوص صورت گرفت و پله برقی‌ها خریداری شده است و بخشی نیز در کارخانه ساخته شده و بخشی در حال حمل به ایران است که شرکت تولید کننده قول داده است تا پایان سال جاری آنها را به شرکت مترو تهران تحویل دهد.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه حدود یک ماه حمل پله برقی ها از طریق دریا زمان می‌برد گفت: عملیات نصب آنها نیز حدود چند روز به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ دستگاه پله برقی برای خطوط مترو سفارش داده شده است تصریح کرد: تقریبا این پله برقی‌ها تمام خطوط مترو و حتی خطوط جدید ۳ و ۴ و سایر خطوط را که قرار است در سال آینده احداث شود را پوشش می‌دهند اما برخی از ایستگاه‌ها به دلیل بسیار قدیمی بودن امکان نسب پله برقی ندارند.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه بزودی واگن‌های جدیدی که توسط شرکت‌های واگن‌سازی ساخته شده است وارد خطوط خواهند شد گفت: در سال جاری علی‌رغم بی‌مهری‌های صورت گرفته توانستیم فاینانس خط ۴ مترو را اجرایی کنیم.

وی از اجرای سریع خطوط ۳ و ۴ مترو خبر داد و گفت: تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده این خطوط به صورت دو شیفت و با تمام ظرفیت در حال انجام است.

معاون ترافیک شهردار تهران به خطوط ۶ و ۷ مترو تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: عملیات احداث این خطوط نیز با سه دستگاه TBM در حال انجام است که آخرین آمارها نشان می‌دهد حدود ۶ کیلومتر تونل خط ۶ مترو تکمیل شده و حداقل ۱۱ کیلومتر تونل خط ۷ مترو و بخشی از ایستگاه‌های آن نیز ساخته شده است.

وی افزود: خط شش مترو از میدان بسیج و دولت آباد آغاز و پس از کمربندی شهرری، بزرگراه بعثت و خیابان ۱۷ شهریور و نهایتا میدان امام حسین(ع) به سمت غرب تهران ادامه مسیر می‌دهد که در این فاز تا پارک لاله و پس از آن تا پونک ادامه خواهد داشت. همچنین خط ۷ مترو نیز از مجموعه تختی و بلوار هجرت آغاز و در ادامه به سمت غرب تهران تا خیابان مولوی، هلال احمر و نواب آمده و سپس به سمت شمال در بزرگراه شهید چمران و شمال غرب تهران امتداد می‌یابد.

تجهیز مترو به "سیستم مانیتورینگ رفتار زمین"

اگر جایی را می‌بندیم الزاما مترو ریزش نکرده است

سعی می‌کنیم پیشگیری کنیم

معاون ترافیک شهردار تهران از تجهیز مترو تهران به "سیستم مانیتورینگ رفتار زمین" خبرداد و به ایسنا گفت: با توجه به ستی خاک داخل شهر تهران خصوصا در خیابان‌هایی مانند مولوی، ولیعصر (عج)، بلوار جوانه و ... مترو تهران به این سیستم مجهز شده و بر این اساس، قبل از هر اتفاقی رفتار زمین مانیتور و پیش‌بینی می‌شود و بدین ترتیب با داشتن اطلاعات لازم از طول مسیر نسبت به ایمن‌سازی نقاطی که با مشکل مواجه هستند اقدام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری تهران بخشی از مسیری را مسدود می‌کنند معنی آن این نیست که در مسیر احداث مترو اتفاقی افتاده بلکه عملیات ایمن‌سازی این مسیرها در حال انجام است که به عنوان مثال می‌توانیم به خیابان مولوی اشاره کنیم که در حال حاضر صد متر صد متر رفتار خاک شناسایی شده و نسبت به استحکام‌سازی مسیر اقدام می‌شود. از سوی دیگر حفره‌های بسیاری نیز در زیر زمین در برخی مناطق تهران وجود دارد که این حفره‌ها می‌تواند در مسیر احداث مترو مشکل ایجاد کند که با بکارگیری سیستم مانیتورینگ رفتار زمین این حفره‌ها پیش از آنکه دستگاه‌های حفار به آن محل برسند شناسایی و نسبت به ایمن‌سازی و رفع آنها اقدام می‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران به موضوع اعتبارات مترو اشاره کرد و گفت: متاسفانه داستان تکراری و بی‌نتیجه اعتبارات مترو در سال جاری نیز ادامه یافت و عملا مترو تهران از اعتبارات عمرانی بی‌بهره ماند و ۹۰ درصد یارانه بلیط مترو نیز پرداخت نشد. از سوی دیگر موضوع استفاده از صندوق توسعه ملی برای توسعه مترو تهران نیز امکان‌پذیر نشد و مردم تهران علی رغم داشتن قوانین مصوب از این امر محروم شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با درایت و تدبیر شهردار و شورای شهر تهران عدم پرداخت اعتبارات دلیلی بر توقف کارها در بخش مترو نشد و از افتخارات مردم تهران است که با همه این محدودیت‌ها، خود مردم هزینه توسعه شهر خود را پرداخت کردند و ساخت و سازهای مترو در سال جاری ادامه یافت.

    نظرات