ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰میلیونی مسکن به ۱۵سال ساخت‌ها

ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰میلیونی مسکن به ۱۵سال ساخت‌ها

http://www.bananews.irرئیس اداره‌کل طرح و برنامه بانک مسکن از ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰میلیونی مسکن برای واحدهای مسکونی حداکثر ۱۵سال ساخت به شعب مختلف بانک خبر داد و گفت: این مصوبه شامل حال تمام مشتریان قبلی و فعلی بانک نیز می‌شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نادر قاسمی در گفت و گو با فارس افزود: بانک مسکن اعطای سقف تسهیلات فروش اقساطی مسکن را از محل صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان برای واحدهای مسکونی حداکثر ۱۵ سال ساخت، امکان پذیر کرد.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمامی شعب ابلاغ شده و متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات به شعب مراجعه کنند ادامه داد: اعطای سقف تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن به واحدهای نوساز و غیر دست اول از محل امتیاز حساب صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان (طبق شرایط و ضوابط خاص هرکدام) برای واحدهای مسکونی حداکثر ۱۵ سال ساخت، امکان پذیر شد.

قاسمی اضافه کرد: سقف تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن و همچنین اوراق گواهی حق تقدم را به صورت جداگانه یا توام در تمامی شهرها برای واحدهای تا ۱۵ سال ساخت ۲۰ میلیون تومان، ۱۶ سال ۱۹ میلیون تومان، ۱۷ سال ۱۸ میلیون تومان و نهایتا ۲۰ سال ساخت ۱۵میلیون تومان خواهد بود.

رییس اداره کل طرح و برنامه همچنین کاهش سقف سالانه تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان را برای واحدهای مسکونی ۱۵ سال تا ۲۰ سال ساخت، برای تمامی قشرها بر اساس مقایسه سقف‌های تعیین شده، مدت سپرده گذاری حساب مورد نظر و شهر پلاک مورد معرفی و به میزان یک پنجم اختلاف سقف تسهیلات سالانه از کف تسهیلات این حساب، عنوان کرد.

به گفته قاسمی، عمر ساختما‌ن‌های مشمول دریافت تسهیلات، حداکثر ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

    نظرات