۹۲، سال تثبیت قیمت مسکن

۹۲، سال تثبیت قیمت مسکن

http://www.bananews.irرییس جامعه مهندسان مشاور ایران سال آینده را سال تثبیت قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: پس از یک خیز قیمت،‌ سال آینده سال تثبیت قیمت‌ها در بخش مسکن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عطاءالله آیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ مسکن در سال جاری، تغییر و تحولاتی صورت گرفت که متناسب با آن نیز قیمت زمین و وابستگان مسکن هم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت‌ مسکن و رکود خرید و فروش در مقطعی از سال بودیم، گفت: برای فعالان مسکن سال خوبی بود اما متقاضیان با رکود در بازار و کم شدن خرید و فروش‌ها در بازار مسکن مواجه بودند.

به گفته آیت‌اللهی برای کنترل قیمت مسکن و آرام شدن بازار نیاز به حرکت خاصی نیست چراکه پس از یک دوره خیز و جهش قیمت‌،‌ سال آینده قیمت‌ها تثبیت و بازار آرام می‌شود.

رییس جامعه مهندسان کشور گفت‌: جهش و افزایش قیمت در بخش مسکن پیش‌بینی نمی‌شود اما طرفین قرارداد با احتیاط خرید و فروش می‌کنند.

وی با اشاره به ادامه رکود، اظهار کرد:‌ تا زمانیکه متقاضیان خود را با قیمت‌های جدید تطبیق دهند، این رکود در بازار وجود دارد.

آیت‌الهی تاکید کرد: مسکن به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی با ریسک پایین و سود بالا همراه است و همواره سرمایه‌گذاری در این بخش رو به افزایش است و فعالان بخش مسکن،‌ معاملات خود در این بخش کاهش نمی‌دهند و بازار مسکن حتی در دوران رکود هم سیر معمول خود را ادامه می‌دهد.

    نظرات