گلایه رهبر معظم انقلاب از تخریب جنگلها و تصرف غیرقانونی مناطق اطراف شهرها

گلایه رهبر معظم انقلاب از تخریب جنگلها و تصرف غیرقانونی مناطق اطراف شهرها

http://www.bananews.irحضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تاکید کردند: گلایه‌ای که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صدها درخت در جاهایی که نباید قطع بشوند، قطع می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز ـ سه شنبه ـ دو اصله نهال غرس کردند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در سخنانی، گیاه و درخت را برای هر کشور و مجموعه بشری مایه برکت و آبادانی خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به کاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، خاطرنشان کردند: گلایه‌ای که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صدها درخت در جاهایی که نباید قطع بشوند، قطع می‌شوند.

ایشان افزودند: علاوه بر غصب زمین‌های اطراف شهرها و آبادی‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی توسط برخی افراد سودجو که سبزی این مناطق را به سیمان و ساختمان‌های بلندمرتبه تبدیل می‌کنند، مجموعه جنگل‌های کشور نیز در معرض تهدید قرار دارد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری عزم و اراده راسخ برای جلوگیری از تصرف غیرقانونی مناطق اطراف شهرهای بزرگ تصریح کردند: از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها‏، بخصوص جنگل‌ها، مشکلات متعدد بشری را بدنبال دارد که همه مسئولین مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضائیه و شهرداری‌ها باید برای جلوگیری از پیشرفت این حرکت غلط، اقدام جدی بعمل آورند.

در این مراسم وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.

    نظرات