نخستین مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری برگزار می‌شود

نخستین مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری برگزار می‌شود

http://www.bananews.irنخستین مسابقه ملی سازه‌های لحیم‌کاری به همت دانشکده مهندسی معدن، متالورژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احسان میرصالحی، رییس نخستین دوره مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری افزود: این مسابقه با هدف ایجاد شور و نشاط و تقویت کار تیمی، آزمون توانایی دانشجویان رشته‌های مهندسی در هر دو علم طراحی سازه‌یی و اتصال دهی متالورژیکی برگزار می‌شود.

وی با تشریح روند برگزاری این مسابقات گفت: در مسابقه سازه‌های لحیم کاری، شرکت کنندگان موظف به ساخت سازه‌های خرپایی شکل با ابعاد معین از جنس آلیاژ برنج، توسط فرآیند لحیم کاری نرم هویه‌یی هستند.

رییس نخستین مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری با بیان اینکه سازه‌های ساخته شده باید مطابق با آیین‌نامه مسابقات، تهیه شوند، تصریح کرد: در این مسابقه سازه‌ای که بالاترین میزان بارگذاری تحمل را داشته باشند به عنوان سازه برتر برگزیده می‌شوند.

میرصالحی خاطرنشان کرد: در این مسابقه تیم‌ها باید سازه خود را قبل از مسابقه آماده کرده و برای بارگذاری به محل مسابقه منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شرایط بارگذاری سازه‌ها در مسابقه ملی سازه های لحیم کاری مکانیزه است، عنوان کرد: در این مسابقه، ابتدا سازه‌ها توسط دو نماینده از گروه داخل دستگاه (روی تکیه‌گاه) قرار داده می‌شود و سپس قلاب مخصوص دستگاه بارگذاری، در محل مورد نظر قرار داده می‌شود و در یک زمان مشخص، مقدار ثابتی کرنش،‌ به تدریج اعمال خواهد شد که بر این اساس سازه پیوسته بارگذاری می‌شود.

رییس نخستین دوره مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ تا ۴۰ تیم در این مسابقه شرکت کنند.

    نظرات