رشد ۱۵ درصدی ترانزیت در ۱۱ ماهه امسال

رشد ۱۵ درصدی ترانزیت در ۱۱ ماهه امسال

http://www.bananews.ir/نماینده دولت در امر ترانزیت با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی ترانزیت جاده ای در ۱۱ ماهه امسال، گفت: ترانزیت کالا سبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۹ میلیون و ۷۲۲هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از جاده های کشور ترانزیت شده است، گفت: این رقم برابر با ۹۲ درصد از طریق جاده و ۷۹۷ هزار تن معادل ۸ درصد از طریق راه‌آهن ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده‌ای ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار تن از کالاهای ترانزیت شده مواد نفتی بوده است، اظهار داشت: ۶ میلیون و ۱۷۸ هزار تن از این کالاها مواد غیرنفتی بودند که بخش عمده ای آن مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری بوده است.

 

وی افزود: در مجموع در ۱۱ ماهه ابتدای امسال، بیش از ۱۰ میلیون و ۵۲۰هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

افندی زاده در خصوص ترانزیت خروج کالا از کشور، تصریح کرد: بندر امام خمینی با ۲ میلیون و  ۸۹۲ هزارتن برابر با ۲۷ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، باشماق، لطف‌آباد و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بندرعباس را با ۳میلیون و ۳۰۵ هزار تن معادل ۳۱ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا در کشور عنوان کرد و گفت: مرزهای پرویزخان، بازرگان، باشماق و سرخس در رده‌های بعدی فعال ترین مرزهای ترانزتیتی قرار دارند.

نماینده دولت در امر ترانزیت افزود: بیشترین حجم تردد کامیون‌های ترانزیتی از مبدا عراق به مقصد امارات بوده است که بر این اساس از ۴۷۶ هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۲۷۲ هزار دستگاه برابر با ۵۷ درصد از سوی کامیون ایرانی و مابقی از سوی کامیون های دیگر کشورها حمل شده است.

    نظرات