بهترین راه کنترل قیمت مسکن چیست؟

بهترین راه کنترل قیمت مسکن چیست؟

http://www.bananews.irیک کارشناس مسکن معتقد است: بهترین روش کنترل بازار مسکن، جلوگیری از رانت و ارزش افزوده زمین از سوی دولت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد عدالتخواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مسکن کالایی تولیدی است که با عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارد لذا هرچه ساخت و ساز بیشتر باشد، قیمت‌ها با ثبات بیشتری همراه است.

این کارشناس با تاکید بر ساخت بیشتر واحدهای مسکونی در کلان‌شهر‌ها، ابراز امیدواری کرد با ساخت و تحویل واحدهای مسکونی مهر، نیاز قشر متوسط جامعه در بخش مسکن تا حدودی برطرف شود.

عدالتخواه تاکید کرد: نباید انتظار داشت با بالارفتن دستمزد و مصالح ساختمانی، مسکن گران‌ نشود چرا که همه این اقلام منوط به نوسانات و گرانی قیمت‌ها در بازار است.

وی با اشاره به تعداد زیاد خانه‌های ساخته شده و درحال ساخت در سطح شهرها، گفت: بیشتر خانه‌های ساخته شده، خالی هستند و به دلیل افزایش روزافزون قیمت‌ها، توان مالی متقاضیان کم‌تر می‌شود.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه با ثبات نرخ ارز ، بازار مسکن نیز بهتر کنترل می‌شود، اظهار کرد: تحویل مسکن مهر می‌تواند در کاهش نوسانات قیمت و تامین نیاز مسکن برخی متقاضیان مؤثر است.

    نظرات