کفش‌چیان مقدم: شهرداری برای زیباسازی نقشه راه ندارد

کفش‌چیان مقدم: شهرداری برای زیباسازی نقشه راه ندارد

http://www.bananews.ir/یک هنرمند درباره جلوه‌های بصری در شهر معتقد است: شهرداری تهران، علی‌رغم تلاش زیادی که برای زیباسازی در شهر انجام می‌دهد اما انگار نقشه‌ راه ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اصغر کفش‌چیان مقدم در گفت‌وگویی با ایسنا ضمن بیان اینکه به دلیل عدم وجود قوانین مشخص و متمرکز‌، شاهد آشفتگی‌ بصری هستیم‌، تصریح کرد:‌ گاهی فکر می‌کنیم اگر کسی به تهران به عنوان شهر مدعی اسلامی نگاه کند، چه چیزی در ذهنش باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: برای نمونه ما مدیر مدرسه‌ای را می‌بینیم که مدرسه را با نقاشی کارتون‌های غربی می‌خواهد زیبا کند اما این کار او هم شهر را زشت می‌کند و هم فرهنگ غلطی را ترویج می‌دهد.

این هنرمند با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند نمای بیرونی ساختمان‌ها حق صاحب‌خانه است و می‌توانند هرچه دلشان بخواهد انجام دهند،‌تصریح کرد: به هیچ وجه این طور نیست نمای بیرونی ساختمان حق مردم شهر است.

کفش‌چیان مقدم ادامه داد:گاهی خود شهرداری با قوانینی که دارد به این آشفتگی در شهر دامن می‌زند‌ مانند تبلیغاتی که در اتوبان‌ها نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از طرفی در تلاش برای زیباسازی شهر است و از طرفی خود بستر نازیبایی را فراهم می‌کند گفت: اگر یک نفر از خارج کشور به تهران سفر کند‌ با چه تصویری از فرهنگ ایران روبه رو خواهد شد؟ او این فکر را خواهد کرد که ما کشوری با قابلیت مصرف گرایی بالا هستیم.

این هنرمند خاطر نشان کرد: برای نمونه تابلوی بزرگ میدان انقلاب تهران را نگاه کنید‌، پوستر بزرگی که در این میدان نصب شده، برای چیست؟! میادین چون انقلاب و ولیعصر به آرامش نیاز دارند.

وی ادامه داد: چند ماه پیش نیز نماد میدان قبلی را منتقل کردند به چند متر آن طرف‌تر، در حالیکه این نماد می‌توانست به یک پارک برود و مردم روایت داستانی آن را مشاهده کنند.

کفش‌چیان مقدم با تاکید بر اینکه زیباسازی شهر باید دارای نقشه راه باشد‌، گفت: برای زیباسازی شهر باید کارهای کوتاه و بلند مدت را تعیین کرد.

وی افزود: همان‌طور که قانونی تصویب شد و برطبق آن باید هرکس ابتدا نمای خارجی ساختمان را می‌ساخت برای نمای بیرونی خیابان و میدان انقلاب نیز باید چنین طرحی اجرا شود.

این هنرمند همچنین با بیان اینکه بین نظام زیباسازی و فرهنگ به نظر تناسب چندانی وجود ندارد،‌اظهار داشت: اگر فقط یک نهاد اجرایی حق تصمیم‌گیری دارد،‌هیچ نهاد دیگر حق دخالت در تصمیم‌ها را ندارد اما به نظر می‌رسد شهرداری در جاهایی قدرت ندارد.

    نظرات