آخرین وضعیت پروژه‌های راه مهر ماندگار در لرستان

آخرین وضعیت پروژه‌های راه مهر ماندگار در لرستان

http://www.bananews.irرییس ستاد مهر ماندگار کشور با بیان اینکه طرح توسعه ۴۶۰ کیلومتر راه ارتباطی لرستان در ردیف مهر ماندگار قرار دارد، گفت: تاکنون توسعه ۲۳۸ کیلومتر از این مسیر به پایان رسیده و ۲۲۲ کیلومتر دیگر به زودی به بهره‎برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌اکبر محرابیان در جلسه ستاد مهرماندگار استان لرستان، اظهار کرد: روند اجرای پروژه‎های مهر ماندگار لرستان مطلوب است و امروز عملکرد مثبتی از اجرای آنها در این استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه لرستان به عنوان یکی از منابع غنی تامین آب کشور است و اجرای طرح‎های آبی در استان فوق‎العاده در رشد و توسعه لرستان موثر خواهد بود، گفت:‌ با اجرای طرح‎های آبی بخش قابل توجهی از آب استان مهار شده و در خدمت کشاورزی، تولید، صنعت و آب شرب شهرها قرار می‌گیردخواهد گرفت و پاسخگوی بخشی از انتظارات مردم خواهد بود.

دستیار ویژه رییس‌جمهور با اشاره به اینکه شاخص طرح‎های مهر ماندگار استان در دو حوزه آب و راه است، بیان کرد: از مجموع پنج طرح مهر ماندگار استان در حوزه سدسازی، عملیات اجرایی دو سد تکمیل و تا پایان فروردین ماه آماده بهره‎برداری رسمی است و دو طرح دیگر نیز بر اساس برنامه زمان‎بندی، تا اوایل خردادماه سال آینده به بهره‎برداری می‎رسند.

وی افزود: در بخش شبکه‎ها به گونه‎ای پیش رفتیم که مشکل خاصی وجود ندارد به نوعی که با استحصال آب در پشت سدها امکان استفاده آن در مزارع وجود دارد.

محرابیان با اشاره به اینکه مرحله اول طرح بند و تونل انتقال آب کاکارضا نیز با اتمام خط انتقال ۱۸ کیلومتری آن، ظرف یک ماه آینده تکمیل خواهد شد، اضافه کرد: با بهره‎برداری از مرحله اول طرح انتقال آب کاکارضا علاو بر تامین آب بخشی از مزارع، مشکل آب شرب شهر خرم‎آباد برای همیشه برطرف خواهد شد.

رییس ستاد مهر ماندگار کشور بیان کرد: طرح انتقال آب کاکارضا یک پروژه بزرگ است که دولت به صورت ویژه در دستور کار قرار داد و ۳۸ کیلومتر عملیات خط انتقال آب آن توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا(ص) در حال انجام است و امید می‎رود در نیمه اول ۹۲ این طرح به سرانجام برسد که در نوع خود اقدامی بسیار مفید و موثر بوده و منجر به رضایت مردم خواهد شد.

 

دستیار ویژه رییس جمهور با اشاره به طرح‎های حوزه راه و شهرسازی لرستان، گفت: لرستان یکی از استان‎های پیشروی کشور در زمینه اجرای طرح‎های مهر ماندگار حوزه راهسازی است که در مجموع طرح توسعه ۴۶۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان در ردیف مهر ماندگار قرار دارد و تاکنون طرح توسعه ۲۳۸ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۲۲۲ کیلومتر دیگر آن نیز به زودی به بهره‎برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تکمیل محور ارتباطی خرم‎آباد - دورود، خرم‎آباد - کوهدشت، خرم‎‏آباد - پلدختر و خرم‎آباد - نورآباد نیز در قالب طرح مهر ماندگار در حال اجراست و این طرح‎ها تا پایان خرداد سال آینده به بهره‎برداری می‎رسند.

محرابیان خاطرنشان کرد: طرح کمربندی خرم‎آباد نیز به طول ۲۴ کیلومتر تا پایان اردیبهشت سال آینده به صورت چهار خطه و دو بانده تکمیل و افتتاح می‎شود.

رییس ستاد مهر ماندگار کشور در باره طرح‎های مربوط به حوزه بهداشت و درمان لرستان عنوان کرد: برای تکمیل بیمارستان الیگودرز ۴۰ میلیارد ریال و بیمارستان شهید رحیمی خرم‎آباد و دانشکده داروسازی نیز ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی متذکر شد: تکمیل طرح مرکز روانپزشکی خرم‎آباد نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این اعتبارات به منظور تکمیل طرح‎های عمرانی مهر ماندگار این حوزه تامین و تخصیص داده خواهد شد.

محرابیان تصریح کرد: پنج میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهید رحیمی و دانشکده داروسازی از اعتبارات متمرکز ملی، سه میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی از محل درآمدهای اختصاصی برای تجهیز این دو پروژه در نظر بگیرد.

    نظرات