افتتاح آزادراه تهران - شمال به پایان اسفند موکول شد

افتتاح آزادراه تهران - شمال به پایان اسفند موکول شد

http://www.bananews.irدرحالیکه روز گذشته اعلام شد قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال به صورت غیر رسمی تا سه روز دیگر - جمعه ۲۵ اسفند ماه - زیر بار ترافیک می‌رود، معاون وزیر راه گفت:  به منظور افتتاح رسمی این مسیر با حضور رییس‌جمهور، بهره‌برداری آن به پایان اسفندماه موکول شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی - رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل - در جریان بازدید از قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساخت قطعه چهار این آزادراه پایان یافته و تنها خط‌کشی در نقاطی از این مسیر باقی‌مانده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال هماهنگی با رییس جمهور هستیم تا اواخر اسفند‌ماه و پیش از پایان سال، قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال به عنوان قطعه پایانی این پروژه را افتتاح کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر مسیر برای تردد آماده است و وسائل نقلیه وزارت راه و بنیاد مستضعفان به عنوان عاملان ساخت این قطعه در این مسیر تردد می‌کنند.

صادقی اظهار کرد: رنگ‌آمیزی نرده‌ها و نصب چراغ‌ها در قطعه چهار آزادراه تهران _ شمال رو به پایان است و برای اجازه ورود وسائل نقلیه شخصی به این قطعه نیازمند استقرار پلیس راه در این مسیر هستیم.

 

۲۱۳ میلیارد ریال هزینه‌ی ساخت قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال

وی با اعلام این‌که هزینه‌ی ساخت قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال ۲۱۳ میلیارد ریال تومان شده است، گفت: طبق قرار‌داد، هزینه ساخت این قطعه از آزاد‌راه تهران _ شمال باید به صورت مشارکت ۵۰ درصدی از سوی دولت و بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شد.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ و نقل کشور تاکید کرد: بنیاد مستضعفان و شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال به عنوان پیمانکار ساخت قطعه چهار آزاد‌راه باید ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت قطعه چهار را پرداخت می‌کردند اما دولت بیش از ۵۰ درصد یعنی بخشی از تعهدات بنیاد را نیز پرداخت کرده است.

تا یک ماه پس از افتتاح عوارض گرفته نمی‌شود

صادقی درباره‌ی اخذ عوارض از وسائل نقلیه عبوری از قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال، گفت: طبق دستور رییس‌جمهور تا یک ماه پس از افتتاح قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال، هیچ‌گونه عوارضی از وسائل نقلیه‌ای که از این قطعه عبور می‌کنند، اخذ نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل نگرفتن عوارض تا یک‌ماه، گفت: مردم باید با این مسیر آشنا شوند و تردد در آن را به مسیر‌های قدیمی ترجیح دهند، ضمن آنکه این دستور رییس‌جمهور می‌تواند عیدی برای مردم پس از گذشت سال‌ها از آغاز ساخت آزاد‌راه تهران _ شمال باشد.

وی درباره‌ی رقم عوارضی که قرار است برای ورود به قطعه چهار آزاد‌راه تهران _ شمال اخذ شود، اظهار کرد: هنوز رقم اخذ عوارض در این مسیر مشخص نشده است؛ این رقم را باید شورای رقابت تعیین و اعلام کند.

افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پایان سال ۹۲

صادقی درباره‌ی قطعه یک آزاد‌راه تهران _ شمال نیز گفت: کار ساخت این قطعه طبق زمان‌بندی‌ انجام شده و در حال پیشرفت است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت چینی بدون مشکل خاصی در قطعه یک این آزاد‌راه فعالیت می‌کند.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: ساخت قطعه یک آزاد‌راه تهران _ شمال که مسیر تهران به چالوس را ۶۰ دقیقه کوتاه می‌کند، پایان سال ۹۲ تمام می‌شود.

    نظرات