مسکن مهر سد سونامی بازار مسکن

مسکن مهر سد سونامی بازار مسکن

http://www.bananews.ir/نایب رییس کانون انبوه‌سازان معتقد است: امسال مسکن مهر توانست از سونامی مسکن در زمان نوسانات بازار جلوگیری کند و حال دولت باید با تثبیت قیمت‌ها از متقاضیان حمایت کند تا نهضت مسکن زمین نخورد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، مهمترین حرکت مسکن در کشور را به ثمر نشستن بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ کشور در قالب مسکن مهر عنوان و اظهار کرد: یکی از مزایای مسکن مهر، خانه‌دار شدن زوج‌های جوان بود و این طرح توانست مسیری برای پیشگیری از سونامی مسکن باشد.

وی با بیان اینکه امسال با تغییراتی در بازار مسکن مواجه بودیم، تصریح کرد: دولت باید از متقاضیان و انبوه‌سازان حمایت کند تا هم خریداران و هم انبوه‌سازان برای سرمایه‌گذاری به سمت بازارهای دیگر همچون ارز نروند.

بیگدلی با اشاره به افزایش انبوه‌سازی‌ها در زمان ساخت مسکن مهر، گفت: اگر این انبوه‌سازی‌ها در سال‌های آینده افزایش یابد و تسهیلات به گونه‌ای باشد که برای ساخت و ساز در شهرستان‌ها ۵۰ میلیون تومان و در کلان‌شهرها ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد، ساخت و سازها رونق و بازار مسکن جان می‌گیرد.

نایب رییس کانون انبوه‌سازان وضعیت مسکن درسالی که گذشت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با تجربه به دست آمده از انبوه‌سازی‌ها پس از مسکن مهر، بازار بهتری در آینده دیده می‌شود.

وی با اشاره به تجربه انبوه‌سازی در مسکن مهر تاکید کرد: این تجربه‌ها زمانی خود را به خوبی نشان می‌دهد که سیستم بانکی کشور از این طرح‌ها حمایت کند.

بیگدلی با بیان اینکه طرحی همچون مسکن مهر تاکنون در کشور اجرا نشده بود، گفت: با توجه به اینکه سالانه یک و نیم میلیون مسکن در کشور نیاز است، باید ساخت و سازها گسترش یابد و دولت قیمت مسکن را تثبیت کند.

    نظرات