شفاف‌سازی چمران درباره ۳۲۰ میلیارد هزینه‌های فاقد سند مشهور

شفاف‌سازی چمران درباره ۳۲۰ میلیارد هزینه‌های فاقد سند مشهور

http://www.bananews.irرییس شورای اسلامی شهر تهران بدون سند بودن ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه‌ای که پیش از این دوره مدیریت شهری صورت گرفته است را رد کرد و گفت: شهردار قبلی به دلیل انتخاب به عنوان رییس‌جمهور، فرصت نکرد که اصلاحیه بودجه بیاورد و این هزینه‌ها را در شورای شهر تصویب کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه کل ۳۲۰ میلیارد تومان یاد شده سند دارد، گفت: اگر این هزینه‌ها سند نداشت که نمی‌دانستیم چقدر بوده است!

وی خاطرنشان کرد: میزان این هزینه‌ها نیز ۳۲۰ میلیارد تومان نیست و رقم مطرح شده اشتباه است. ضمن اینکه هزینه‌های یاد شده متعلق به دوره دو ساله شهردار قبلی نبوده، بلکه مربوط به سال ۷۰ تا ۸۴ است.

چمران با بیان اینکه شهرداری معمولا سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اصلاحیه بودجه در پایان هر سال ارائه می‌کنند، گفت: از آنجا که شهردار قبلی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، فرصت نکرد که هزینه‌های بدون برنامه را در قالب اصلاحیه به شورای شهر بیاورد و تصویب کند.

رییس شورای شهر تهران افزود: در واقع هزینه‌هایی که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان هزینه بدون سند یاد کرده‌اند، انحراف از برنامه داشته و باید پس از اجرا در قالب اصلاحیه بودجه ارائه می‌شد، اما شهردار قبلی فرصت نکرد که این اقدام را انجام دهد.

برخی رسانه‌ها اخیرا و برای دومین بار در طول این دوره مدیریت شهری، اخباری از ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه بدون سند در طول دو سال ۸۲ تا ۸۴ که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، مسوولیت شهرداری تهران را بر عهده داشت، منتشر و عنوان کردند که بنابر گزارش حسابرس مستقل شورای شهر تهران، به دلیل فقدان اسناد مثبته دراین باره امکان اظهار نظر وجود نداشته است.

با این حال مهدی چمران و رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از جمله کسانی هستند که معتقدند این هزینه‌ها مربوط به دوره دوساله نبوده است.

خادم پیش از این در این باره گفته بود: هزینه‌های شهرداری تهران از سال ۷۲ حسابرسی نشده بود و حسابرسی از سال ۷۲ تا ۸۴ انجام شد و این مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه فاقد بدست آمد که در واقع این هزینه فاقد تنها متعلق به دوره دو ساله احمدی نژاد نیست و بخشی از آن به سال‌های قبل از آن بازمی‌گردد و شاید چیزی حدود ۲۵ درصد از این ۳۲۰ میلیارد تومان متعلق به سال ۸۲ تا ۸۴ باشد.

    نظرات