انتشار ۹ هزار میلیارد ریال اوراق جدید طرحهای آبی

انتشار ۹ هزار میلیارد ریال اوراق جدید طرحهای آبی

http://www.bananews.irمعاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آغاز انتشار ۹ هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت طرحهای آبی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهروز مرادی از آغاز دور جدید فروش اوراق مشارکت طرحهای آبی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از روز گذشته خبر داد و گفت: در این مرحله قرار است ۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفندماه از طریق بانک ملی در سراسر کشور عرضه شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: این اوراق چهار ساله، بی نام، با نرخ صفر مالیاتی و با سود علی الحساب سالانه ۲۰ درصد عرضه می شود. سود بازخرید این اوراق قبل از سررسید ۱۸ درصد و قبل از پایان دوره مشارکت با سود ۱۹٫۵ درصد خواهد بود.

وی بیان داشت: سال گذشته در ۴ مرحله اوراق مشارکت طرحهای برق آبی شرکت عرضه و بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از این اوراق فروخته شد. مرادی با اعلام اینکه سود این اوراق در شرایط فعلی برای سرمایه گذاران بسیار استثنایی است، افزود: با توجه به اینکه طرح های آبی از جمله طرح های زیرساختی کشور و سود ده محسوب می شوند، پیش بینی می شود همانند سالهای قبل کلیه این اوراق ظرف مدت کوتاهی به فروش برسد.

این مقام مسئول در مورد تضمین این اوراق نیز گفت: بازپرداخت وجه اصل اوراق و پرداخت سودهای متعلقه در سررسیدهای مقرر توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که وابسته به دولت است، تضمین شده و بانک عامل موظف به پرداخت اصل و سودهای متعلقه در مقاطع تعیین شده است.

 

 

 

    نظرات