مجوز پرواز تابستانی ایرلاین‌ها ۲ ماهه صادر می‌شود

مجوز پرواز تابستانی ایرلاین‌ها ۲ ماهه صادر می‌شود

http://www.bananews.ir/رییس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: صدور مجوز پروازهای تابستانی و فوق‌العاده منوط به پرداخت بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاههای کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا پهلوانی در جلسه‌ای که به منظور بررسی و هماهنگی وضعیت برنامه‌های پروازی تابستان ۱۳۹۲ شرکت‌های هواپیمایی داخلی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته مجوز پروازی تابستانی و فوق‌العاده شرکت‌های هواپیمایی شش ماهه صادر می‌شد اما به دلیل عدم تسویه حساب و پرداخت بدهی به شرکت فرودگاههای کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری مجوز تابستانی این شرکت‌ها را دو ماهه صادر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در پی توافقات به عمل آمده مقرر شد از آذر امسال فروش سوخت بر مبنای هزینه ۷۰۰۰ ریال برای پروازهای داخلی محاسبه و هر ۱۰ روز یکبار تسویه شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی بدهی انباشته خود تا قبل از تاریخ فوق‌الاشاره را براساس جدول پیشنهادی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به صورت اقساط پرداخت کنند.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس توافقات به عمل آمده تمامی شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت سوخت مورد نیاز موظف به انعقاد قرارداد و ارائه ضمانت نامه معتبر بانکی و سفته شدند که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

پهلوانی از شرکت‌های هواپیمایی خواستار تعامل هرچه بیشتر شرکت‌های هواپیمایی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد و افزود: صدور مجوز پروازهای تابستانی شرکت‌های هواپیمایی منوط به پرداخت بدهی‌های معوقه به شرکت فرودگاه های کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران است.

    نظرات