ورود ماشین‌آلات جدید به ناوگان مدیریت پسماند پایتخت

ورود ماشین‌آلات جدید به ناوگان مدیریت پسماند پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون خدمات شهری شهردار تهران از ورود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی به ناوگان مدیریت پسماند پایتخت خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی عبداللهی در مراسم ورود ماشین آلات جدید مدیریت پسماند به ناوگان پایتخت، اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات جدول شوی، گاردریل شوی، شست و شوی معابر و بزرگراه‌ها، مخزن شوی از امروز به مرور تحویل مناطق و پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ دستگاه خودروهای تخصصی سنگین همچون بیل دوکاره، گریدر و لودر نیز که در داخل تولید شده است امسال در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خودروهای یاد شده به سفارش شهرداری تهران توسط شرکت هپکو اراک ساخته شده است، گفت: این کار به رونق تولید ملی نیز کمک کرده است.

عبداللهی هزینه تامین ماشین آلات سنگین را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۰ میلیارد تومان نیز بابت تامین ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات رفت و روب و نظافت شهری هزینه شده است و این تعداد خودروی خریداری شده نیازهای شهر تهران را به طور کامل برطرف می‌کند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه متوسط تولید روزانه زباله در پایتخت شش تا هفت هزار تومان است گفت: این میزان در دو روز پایانی سال گذشته به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت این در حالی است که در ایام تعطیلات میزان تولید زباله به ۴٫۵ تا ۵ هزار تن کاهش یافته بود.

عبداللهی با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله برای هر فرد در تهران بیش از متوسط بین المللی است اظهار کرد: خانواده‌ها باید در حوزه کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا بیشتر تلاش کنند.

عبداللهی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چگونگی هزینه کرد عوارض پسماند اظهار کرد: عوارض پسماند جزو درآمدهای پایدار شهرداری محسوب می‌شود اما میزان آن رقم قابل ملاحظه‌ای نیست.

وی افزود: عوارض پسماند سالانه هر خانوار شاید کمتر از ۲ تا ۳ ماه هزینه شارژ واحد مسکونی آن خانوار باشد. بنابراین این میزان هزینه‌ای نیست که بتواند نگهداشت شهر را پوشش دهد.

    نظرات