دیدار هیات‌مدیره کانون سردفتران با رییس قوه‌قضائیه

دیدار هیات‌مدیره کانون سردفتران با رییس قوه‌قضائیه

http://www.bananews.ir/هیات‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضائیه دیدار کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران دراین دیدار گزارشی از نحوه عملکرد دفاتر اسنادرسمی و کانون سردفتران را ارائه کرد.

وی با اشاره به روند تصویب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی گفت: در طول سه سال گذشته ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران با همتی مضاعف و با اتکا به توان دفاتر اسنادرسمی در سطح کشور در سطوح مختلف نظام از اعتبار سندرسمی قاطعانه دفاع کرد.
دشتی اردکانی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری ابراز امیدواری کرد؛ اعتلای جایگاه سندرسمی و تثبیت آن نقش مهم و موثری در کاستن پرونده‌ها در محاکم دادگستری داشته باشد. رییس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه بیش از سه بار در هیات تطبیق مصوبات دولت بندهایی از مصوبه دولت مغایر با قانون دانسته شده است، هر چه سریع‌تر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.
در این دیدار، همچنین رییس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص آیین‌نامه پیش فروش ساختمان و اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی گزارشی ارائه داد. در ادامه، ریاست محترم قوه‌قضائیه ضمن تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه(س)، سوالاتی در خصوص مسائل حوزه سردفتری مطرح کرد که از سوی ریاست کانون سردفتران و دفتریاران پاسخ داده شد.

    نظرات