آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق مناطق زلزله زده بوشهر

آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق مناطق زلزله زده بوشهر

http://www.bananews.ir/رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق بوشهر با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله دیروز شهرستان دشتی در استان بوشهر گفت: ۱۲ تانکر سیار آبرسانی و ۲۰ گروه اتفاقات آب شهری و روستایی از سوی مدیران عامل آبفا و آبفار استان در منطقه مستقر شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاهپور رجایی در ارتباط با حادثه زلزله در استان بوشهر و آخرین وضعیت شبکه های آب و برق مناطق زلزله زده شهرستان دشتی گفت: بر اثر این حادثه، آب و برق افزون بر ۱۵۰۰ خانوار شهری و روستایی قطع شد و بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه، مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و توزیع برق استان بوشهر به اتفاق دیگر مدیران ذیربط، همراه با گروه های عملیاتی خود در منطقه حاضر شده و به ارایه خدمت گسترده و نجات مصدومان این حادثه دلخراش پرداختند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر، اظهار داشت: در زمین لرزه دیروز شهرستان دشتی که در یکصد کیلومتری مرکز بوشهر رخ داد، افزون بر خسارت جانی، خسارت های فراوان مالی به ویژه در حوزه آب و برق وارد شد.

وی اضافه کرد: بر اثر این حادثه، آب و برق افزون بر ۱۵۰۰ خانوار شهری و روستایی قطع شد و بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه، مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و توزیع برق استان بوشهر به اتفاق دیگر مدیران ذیربط، همراه با گروه های عملیاتی خود در منطقه حاضر شده و به ارایه خدمت گسترده و نجات مصدومان این حادثه دلخراش پرداختند.

رجایی ادامه داد: این زلزله که با شدت ۶٫۱ در مقیاس ریشتر همراه بود، به دلیل تخریب منازل قدیمی و نیز تخریب بخشی از تاسیسات توزیع برق، امکان برقرار کردن معابر و اماکن شهروندان را با مشکل رو به رو کرده است که با اعزام افزون بر ۳۰ گروه عملیاتی به منطقه، تا پایان امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه) برق رسانی به منطقه انجام و حادثه دیدگان از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر به وضعیت تامین آب و آبرسانی این مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ تانکر سیار آبرسانی و ۲۰ گروه اتفاقات آب شهری و روستایی از سوی مدیران عامل آبفا و آبفار استان در منطقه مستقر شده و ضمن ارائه خدمات اضطراری به کمک حادثه دیدگان شتافته اند.

وی گفت: خوشبختانه هیچ آسیب جدی به خطوط انتقال آبرسانی و برق رسانی منطقه وارد نشده و تنها شبکه های توزیع محلی دچار آسیب شده است. رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر افزود: از همان دقایق نخست پس از وقوع این زلزله، هماهنگی های لازم با معاونان و مدیران وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت های مادر تخصصی و همچنین شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان های همجوار و مدیریت بحران استان جهت کمک و ابراز همدردی با آسیب دیدگان به عمل آمده است و هماهنگی های لازم همچنان ادامه دارد.

    نظرات