نیمه دوم ۹۱ رکورد‌دار فروش خانه

نیمه دوم ۹۱ رکورد‌دار فروش خانه

www.BanaNews.irبا وجود اعلام مرکز آمار مبنی بر افزایش ۵۲ درصدی قیمت زمین در نیمه دوم سال گذشته، بیشترین ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن مربوط به نیمه دوم سال گذشته بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کل قراردادهای خرید و فروش در سال گذشته یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۷۵ مورد بود که در مقایسه با سال ۹۰ بیش از ۴۵۰ هزار مورد افزایش داشته است.

به گفته رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک قیمت هر متر مربع خرید و اجاره مسکن افزایش یافته که همه عوامل از جمله افزایش جمعیت، افزایش ازدواج و مهاجرت به شهرها و ... دلیل افزایش تعداد قرارداهای سالانه خرید و فروش و اجاره مسکن در کشور بوده است.

به گفته قلی‌خسروی افزایش تعداد قراردادها همانند هر سال امری عادی و طبیعی است.

ماه بهمن سال گذشته رکوردار بیشترین عقد مبایعه‌نامه خرید و فروش در کشور بود و فروردین نیز کمترین تعداد عقد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داد.

پس از بهمن، دی ماه گذشته با عقد بیش از ۱۴۱ هزار قرارداد در رتبه دوم خرید و فروش مسکن قرار دارد و پس از آن آبان ماه بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش مهر، اسفند و آذرماه در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم ثبت قراردادهای خرید و فروش قرار گرفته‌اند و سه ماه خرداد، مرداد و فروردین از جمله زمان‌هایی بوده که کمترین خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس در سال گذشته بهمن ماه با عقد ۱۹۴هزار و ۱۵۲ قرارداد، رکوردار بیشترین عقد مبایعه‌نامه خرید و فروش در کشور بوده و فروردین ماه با عقد ۶۵ هزار و ۵۹۴ قرارداد، کمترین تعداد عقد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده است.

    نظرات