مطالعات زیست محیطی شرط اصلی تخصیص بودجه پروژه های شهری است

مطالعات زیست محیطی شرط اصلی تخصیص بودجه پروژه های شهری است

http://www.bananews.ir/رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: داشتن مطالعات زیست محیطی شرط اصلی تخصیص بودجه پروژه های شهری است .
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار ˈ محمد هادی حیدرزاده ˈ افزود: تعدد پروژه های عمرانی و زیر بنایی و ضرورت اجرای آنها در شهرداری تهران از یک سو و بحران های زیست محیطی گریبانگیر این شهر ، ضرورت انجام مطالعات زیست محیطی این پروژه ها را توجیه می کند . همچنین پیچیدگی ساختار شهرداری تهران ایجاب می کند فرآیندی تدوین شود که ضمن داشتن دقت کافی این مطالعات، باعث توقف یا کاهش سرعت انجام پروژه نشود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار اظهارداشت: با توجه به میزان اثر گذاری فعالیت پروژه های شهری بر محیط زیست، شورای اسلامی شهر تهران در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهم شهریور ماه سال۱۳۸۶مصوبه ای را تصویب کرد که به موجب آن شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی و ارایه برنامه زمان بندی برای تمام طرح ها و پروژه های خود ملزم شد.

حیدرزاده تاکید کرد: با استناد به این مصوبه، دستورالعمل انجام مطالعات توجیه زیست محیطی توسط ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ۱۱ ماده تهیه و اجرای آن در تمام واحد های وابسته به شهرداری تهران از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرا شد.

 

وی ادامه داد: در مجموع مشخصات فنی ۱۱۲عنوان پروژه در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در جلسات کمیته فنی مطرح شد که پس از بررسی مشخصات فنی پروژه ها و پاسخ دادن به سوالات مربوط به غربالگری، پروژه ها غربال شده و مشخص شد ۲۴ پروژه به انجام مطالعات توجیه زیست محیطی نیاز دارد .

به گفته وی احداث دریاچه چیتگر، احداث بزرگراه طبقاتی صدر- مجموعه گردشگری آبشار ، طراحی و احداث بزرگراه ۷۶ متری سعید آباد برخی از این پروژها هستند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار تاکید کرد : بر اساس بخشنامه شهرداری تهران مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و عدم تعریف پروژه های جدید برای سالهای ۹۰ و ۹۱، پروژه های کمتری مشمول انجام مطالعات شدند.

وی گفت: در سالهای ۱۳۹۰و۱۳۹۱ ضمن پایش و بازدید از روند انجام مدیریت زیست محیطی پروژه های دارای انجام مطالعات، پس از رصد و بررسی پروژه های عمرانی شهرداری، پروژه های مشمول جدید شامل باغ پرندگان- احداث تونل صدر، نیایش - پارک هزار و یک شهر جهت انجام مطالعات مشخص و ابلاغ شدند. امسال نیز ضمن پایش و بازدید از روند انجام مدیریت زیست محیطی این پروژه ها، پروژه های عمرانی جدید شهرداری رصد و بررسی می شود .

    نظرات