در تپه‌‌های عباس‌آباد چه می‌گذرد؟

در تپه‌‌های عباس‌آباد چه می‌گذرد؟

http://www.bananews.ir/«به ساخت‌وساز در اراضی عباس آباد معترض هستیم اما بانک مرکزی مجوز ساخت‌وساز خود را از کمیسیون ماده ۵ دارد.»
مدیر عامل سازمان اراضی عباس آباد روز گذشته در برابر انتقادات اعضای شورای شهر تهران نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تپه‌های عباس‌آباد با بیان این مطلب اظهار کرد: اراضی عباس آباد در زمان شهرداری کرباسچی به ۴۰ قطعه تقسیم و به ۴۰ نهاد واگذار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الله ملاصالحی با بیان اینکه برخی از این زمین‌ها به تصرف ارگان‌هایی در آمده که حتی هزینه‌ای بابت زمین پرداخت نکرده‌اند گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۴۵۰ هزار متر مربع از این زمین‌ها را مصادره کرده و حتی بخشی از آن را متری ۶ میلیون تومان به بانک مرکزی فروخته است. بخش دیگری از این زمین‌ها نیز در اختیار بنیاد مستضعفان است.
او ادامه داد: ما هم در دادگاه ها این تصرفات را محکوم کردیم ولی توجهی به آن نشده است.
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت زمین‌های اراضی عباس آباد گفت: این زمین‌ها ریه تنفسی شهر تهران هستند، اما به دلیل ساخت‌و‌سازهای بی‌مورد مانع استفاده صحیح از این زمین‌ها هستند.
وی با اشاره به مخالفت شورا نسبت به ساخت و ساز بانک مرکزی در این زمین‌ها گفت: با وجود مخالفت‌های ما بانک مرکزی با رای کمیسیون ماده ۵ اجازه ساخت‌وساز را گرفت حالا نیز نسبت به ساختمان‌سازی این سازمان‌ها اعتراض داریم.
چمران با انتقاد از ساخت‌وساز برخی از بانک‌ها در این منطقه گفت: ساختمان راه‌آهن نیز قرار بود تبدیل به هتل شود اما دیدیم که سرانجام ساختمان راه‌آهن شد.

 

    نظرات