ابداع پنجره سقفی خورشیدی که از راه دور کنترل می‌شود

ابداع پنجره سقفی خورشیدی که از راه دور کنترل می‌شود

http://www.bananews.ir/محققان نوعی پنجره سقفی را ابداع کرده که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و به هیچ سیمی نیاز ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پنجره‌های سقفی شیوه مناسبی برای واردشدن نور خورشید به درون منازل است و در صورت باز بودن، روش کارآمدی برای خارج‌کردن گرما و همچنین هوای خفه به بیرون است.

بسته به موقعیتشان، بازکردن این ابزار بدون سیم‌کشی الکتریکی دشوار است.

پنجره جدید دارای پنل خورشیدی تعبیه‌شده بر روی پشت‌بام است که یک باتری را حتی در روزهای ابری یا بر روی پشت‌بام‌های رو به جنوب شارژ می‌کند.

این باتری به موتوری نیرورسانی می‌کند که مطابق میل کاربر پنجره سقفی را با استفاده از یک کنترلر، از راه دور باز و بسته می‌کند.

با استفاده از این کنترلر، کاربران همچنین می‌توانند پنجره را برای باز و بسته‌شدن در یک برنامه‌ زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده برنامه‌ریزی کنند.

یک حسگر که در جنب پنل خورشیدی کار گذاشته شده، قطرات باران را شناسایی می‌کند و موجب می‌شود که پنجره سقفی در طول باران به طور خودکار بسته شود.

 

در صورتی که کاربران تمایل داسته باشند در روزهای آفتابی از منازلشان در مقابل گرمای وسط روز محافظت کنند، موانع نصب‌شده در کارخانه به عنوان یک انتخاب در اختیار آن‌ها قرار دارند. می‌توان این موانع را نیز از راه دور کنترل کرد.

«پنجره سقفی هوای تازه نیرودهی شده توسط خورشید» در اندازه‌های مختلف قابل دسترس است و بهای آن از یک هزار و ۱۵ تا یک هزار و ۹۱۵ دلار امریکا اعلام شده است.

    نظرات