آخرین وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده اردبیل

آخرین وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده اردبیل

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده شاهد جهش بزرگ در نوسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل خواهیم بود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‌پور - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران - به ایسنا گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۱۹۸ هکتار محدوده قانونی ۱۰ شهر در استان اردبیل ۱۵۸۴ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده‌ است.

وی درباره پروژه‌های عمرانی اجرا شده در محدوده بافت فرسوده شهر اردبیل، تصریح کرد: تاکنون هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال در محدوده بافت فرسوده اردبیل انجام شده که از مهتمرین آنها می‌توان به پروژه طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع اشاره کرد.

کیان‌پور با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در شهر اردبیل، شاهد تحول نو در عرصه نوسازی بافت فرسوده شهر اردبیل هستیم، گفت: پروژه طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با همکاری شرکت عمران و مسکن سازان اردبیل و بخش خصوصی به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص در نوسازی بافت فرسوده کشور مطرح است.

 

معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: ۶۶ پروژه نوسازی و بهسازی در محدوه بافت فرسوده با اعتبار بالغ بر ۱۳۰۰ میلیاردریال در شهرستان پارس‌آباد تعریف شده‌ است.

وی بیان اینکه تاکنون ۲۳۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده اردبیل افتتاح شده‌ است، اظهار کرد: تا پایان نیمه اول امسال ۱۵۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیان‌پور با بیان اینکه از ابتدای روند نوسازی تاکنون ۳۵۸۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده از تسهیلات نوسازی استفاده کرده‌اند، گفت: در سال گذشته از مجموع ۸۶۸ واحد مسکونی معرفی شده به بانک‌های عامل در بافت‌های فرسوده استان اردبیل تاکنون ۴۸۲ واحد موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون از پنج پایان‌نامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد با موضوعات مرتبط با شهرسازی، معماری، اقتصادی، اجتماعی در بافت‌های فرسوده شهری حمایت مالی شده‌ است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: مطالعات و تهیه طرح سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرهای اردبیل و پارس‌آباد با اعتبار ۱۷۰۰ میلیون ریال تمام شده و به تصویب ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان اردبیل رسیده است.

وی افزود: ۸۷ پروژه ساماندهی و توانمندسازی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر پارس‌آباد با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال تعریف شده است که باید اجرای پروژه‌های مذکور توسط شورای برنامه‌ریزی توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توسط استاندار و فرماندار و سایر دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

    نظرات