جایگزینی بیش از ۳ واحد جدید به ازای تخریب هر واحد فرسوده

جایگزینی بیش از ۳ واحد جدید به ازای تخریب هر واحد فرسوده

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تخریب هر واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده ۳٫۲ واحد جدید ساخته می‎شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‎پور در گفت‎وگو با ایسنا از شناسایی ۱۱۳۲ هکتار بافت فرسوده در این استان خبر داد و اظهار کرد: مطالعات تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرهای الیگودرز، بروجرد و الشتر به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیده و مطالعات تهیه طرح بافت فرسوده شهرهای خرم‎آباد، دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و پل‎دختر با پیشرفت بالغ بر۷۰ درصد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با تخریب هر واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده ۳٫۲ واحد جدید ساخته می‎شود، گفت:‌ تاکنون در این استان ۱۱۲۸ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تخریب و به جای آن ۳۴۸۷ واحد مسکونی ساخته شده است.

کیان‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته ۲۱۵۶ واحد تسهیلات نوسازی به واحدهای مسکونی در سطح استان لرستان اختصاص یافته است اظهار کرد: تاکنون ۱۱۷۱ واحد به بانک‎های عامل معرفی شده‎اند که از این میزان ۷۹۹ واحد موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده‎اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه ۴۸۶ واحد مسکونی در استان آماده افتتاح است گفت: در سال گذشته ۲۲۸۲ واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده استان لرستان افتتاح شده است.

به گفته وی به منظور آشنایی ساکنان بافت‎های فرسوده از روند اعطای تسهیلات و چگونگی نوسازی واحدهای مسکونی خود، بیش از چهار جلسه نشست با ساکنان محلات بافت‏‎های فرسوده شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بحث نوسازی و بهسازی بافت‎های فرسوده، اجرای فاز یک پروژه احداث خیابان کمکی خیابان حافظ خرم‎آباد با تملک ۲۷ ملک به مساحت ۴۷۱۸٫۰۵ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: از مهم‎ترین پروژه‎های انجام شده در سکونت‎گاه‎های غیررسمی خرم‎آباد در سال‎های اخیر می‎توان به تملک ۲۶۰ ملک و احداث و بهره‎برداری ۱۳ پروژه(خدماتی، اداری، آموزشی، ورزشی و... ) با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اشاره کرد که از طرح توانمندسازی محله علی‎آباد خرم‎آباد به عنوان یک پایلوت ملی در زمینه اسکان مجدد با ویژگی‎های توسعه پایدار یاد کرد.

کیان‎پور از بهره‎برداری خانه محله، ساختمان بهزیستی، مرکز بهداشتی و سالن ورزشی محله غیررسمی علی‎آباد شهر خرم‎آباد تا نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی و توانمندسازی سکونت‎گاه‎های غیر رسمی چهار محله در بروجرد و پنج محله در خرم‎آباد بالغ بر ۱۳۵۰ میلیون ریال به عنوان محلات هدف تمام شده و به تصویب ستادهای ساماندهی و توانمندسازی سکونت‎گاه‎های غیر رسمی استان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی و توانمندسازی سکونت‎گاه‎های غیر رسمی محلات هدف شهر دورود با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد با اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

    نظرات