استفاده از نیروی انسانی ناکارآمد مهمترین مشکل ساخت‌وساز

استفاده از نیروی انسانی ناکارآمد مهمترین مشکل ساخت‌وساز

http://www.bananews.ir/سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مهمترین مشکل ساخت و ساز در کشور را استفاده از نیروی انسانی ناکارآمد عنوان و اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد ساخت و سازها با مصالح ساختمانی مناسب انجام می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود فاطمی‌عقدا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر سالم بودن مواد و مصالح ساختمانی کاربردی در کشور گفت: طی چند سال اخیر کیفیت مصالح ساختمانی پیشرفت داشته و تنها نیاز است نیروی انسانی کارآمد بتواند کار ساخت و ساز را به خوبی پیش ببرد.

به گفته وی در هیچ کشوری اجازه ساخت و ساز به افراد ناکارآمد داده نمی‌شود و تنها مجریان ذی‌صلاح می‌توانند در این کار مشغول شوند اما در کشور ما در برخی ساخت و سازها با متراژهای مختلف اینچنین نیست.

فاطمی‌عقدا افزود: یکی از مشکلات ساخت‌وسازهای غیر مناسب،‌ نحوه ساخت و نظارت بر ساختمان‌های با متراژ بالای ۵۰۰۰ متر بود که این موضوع با بازنگری‌های صورت گرفته برای ساختمان‌های تا ۳۰۰۰ متر اصلاح شد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اگر نظارت بر ساخت‌وسازها با هر متراژی توسط مهندسان و مجریان دارای صلاحیت صورت گیرد، ساخت‌وسازها ایمن و مناسب می‌شوند همچون مصالح ساختمانی که با کیفیت و استاندار شدند.

وی معتقد است: هیچ کشوری از وجود تکنولوژی در امر ساخت‌وساز جلوگیری نمی‌کند و ایران هم از جمله کشورهایی است که در جهت ورورد تکنولوژی به صنعت ساختمان استقبال کرده است اما باید در کنار آن نیروی انسانی کارآمد را فعال کند.

فاطمی‌عقدا درباره نظارت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر فعالیت نیروی انسانی در ساخت‌وسازها گفت: این مرکز در زمینه نظارت بر فعالیت مهندسان و ناظران دخالتی ندارد بلکه نظام فنی و حرفه‌ای کشور باید در جهت داشتن گواهی مهارت فنی و ساختمانی نظارت کند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: به طور قطع اگر نیروی کار اصلاح شود، بخش عمده‌ای از ساخت‌وسازهای کشور نیز اصلاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی استاندارد هستند، تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی درتولید مصالح ساختمانی بوده‌ایم.

    نظرات