نورمن فاستر و ساخت و ساز در کره ماه

نورمن فاستر و ساخت و ساز در کره ماه

http://www.bananews.ir/دفتر معماری فاستر و همکاران اخیرا به فکر ساخت و ساز بر کره ماه با روش چاپ ۳ بعدی افتاده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فاستر که پایگاهش در لندن می‌باشد، با آژانس اروپایی هوا و فضا در این پروژه تحقیقاتی‌ همکاری می‌کند تا به راه‌هایی‌ برای ساختن فضاهای زندگی‌ و خانه‌های کوچک در ماه دست پیدا کند. فضاها و خانه‌ها ۴ نفره که در برابر تغیرات شدید جوی و بارش شهاب سنگ و تابعش اشعه گاما مصون باشند.

این خانه‌ها در یک تیوب مودولار قرار می‌‌گیرند که پیش ساخته هستند و هنگامی که در سایت قرار می‌‌گیرند از داخل این تیوب باز می‌‌شوند و در نهایت سقفی بادی که به شکل گنبد است بر روی ساختار می‌نشیند.

سخنگوی دفتر فاستر در مصاحبه‌ای گفت است: "ما به عنوان یک مشاور و مجری بزرگ بر‌ها برای شرایط جوی شدید در زمین طرّاحی کرده ایم، و از مواد و مساله و تکنیک‌های بومی در این موارد استفاده‌های بسیار کرده ایم . ساختمان‌های ما در کره ماه نیز از چنین منطقی‌ پیروی خواهند کرد."

معماران از مواد شبیه سازی شده استفاده کرده اند تا یک مدل تستی به وزن ۱.۵ تن بسازند. این مدل و مدل‌های کوچکتری را در آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های خلا آزمایش نموده‌ اند. آن‌ها امیدوارند اولین بنا را در قطب جنوبی ماه احداث کنند که از بیشترین نور خورشید برخوردار است.

منبع: معماری نیوز 

    نظرات