اشتیاق ۹۱ درصد فارغ التحصیلان مهندسی برای ادامه تحصیل

اشتیاق ۹۱ درصد فارغ التحصیلان مهندسی برای ادامه تحصیل

http://www.bananews.ir/عضو کمیته برنامه ریزی رشته مهندسی برق گروه فنی و مهندسی با استناد به نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی گفت که ۹۱ درصد فارغ التحصیلان این رشته ها برای ادامه تحصیل اشتیاق دارند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «فروهر فرزانه» روز یکشنبه در نشست خبری «بازنگری برنامه های فنی و مهندسی» افزود: براساس نتایج استخراج شده از این نظرسنجی، تنها ۳۶ درصد از فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی، خود را آماده ورود به بازار کار دانسته اند.

به گفته وی، ۸۸ درصد از استادان، فارغ التحصیلان و دانشجویان فنی و مهندسی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند رضایت خود را از وضعیت آموزش رشته های فنی و مهندسی اعلام داشتند و ۸۴ درصد آنها کیفیت سطح نظری درس های این گروه را رضایت بخش توصیف کرده اند.

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: فقط ۳۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که رشته های فنی و مهندسی، توان پاسخگویی به نیازهای صنعتی کشور را دارد، ۳۱ درصد آنها از میزان تجهیزات پژوهشی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور ابراز رضایت کرده اند.

وی میزان انگیزه دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها را ۷۴ درصد ذکر کرد و گفت که سهم پژوهش در تحصیل دانشجویان فنی و مهندسی نیز در این نظرسنجی ۷۱ درصد عنوان شده است.

 

    نظرات