پیش‌بینی ۱۴ خط ریلی در طرح جامع مترو پایتخت

پیش‌بینی ۱۴ خط ریلی در طرح جامع مترو پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر افزایش تقاضای پارکینگ در پایتخت گفت: در سیاست‌های اجرایی خود راهکارهایی در خصوص قیمت‌گذاری پارکینگ و سیاست‌گذاری احداث پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای با در نظر گرفتن محدودیت‌های ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی، ‌ اعمال محدودیت یا ممنوعیت پارک حاشیه‌ای و مجموعه‌ای از راهکارهای مدیریتی را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار افزود: تاکسی به عنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده ناوگان حمل و نقل نیمه عمومی سهم بسزایی در جابه‌جایی مسافران در تهران دارد و ناوگان تاکسیرانی متناسب با این خدمات، تسهیلات و تمهیدات ویژه‌ای را می‌طلبد تا بهره‌وری آن افزایش یابد.
او با اشاره به ضرورت ارتقای عملکرد و بهینه‌سازی سامانه تاکسیرانی و اصلاح این شیوه حمل و نقلی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی جدیدمان کیفی‌سازی تاکسیرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم و نسبت به تعیین تقاضای برآورد نهایی تعداد ناوگان مورد نیاز در جهت نیل به تاکسی استاندارد، کمینه کردن هزینه‌های تاکسی، کاهش زمان تاخیر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایجاد سهولت و دسترسی حداکثری به تاکسی اقدام کرده‌ایم.
تشکری با بیان اینکه زیرساخت‌های ریلی درون شهری به عنوان موثر‌ترین راه حل در کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای در شهرهای پیشرفته دنیا برخوردارند، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها در جابه‌جایی سریع و مطمئن متقاضیان حمل و نقل عمومی در این شهر‌ها سهم عمده‌ای دارند و طراحی شبکه ریلی و مسیرهای بهینه خطوط آن به نحوی که دارای بیشترین مطلوبیت باشند، اهمیت زیادی دارد.
او با اعلام اینکه در بازنگری طرح جامع متروی پایتخت ۵ گزینه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: در ‌‌نهایت گزینه بر‌تر شامل ۸ خط ریلی درون شهری، ۵ خط سریع‌السیر و یک خط ریلی سبک در سال افق طرح انتخاب شد که با تکمیل این خطوط، روزانه ۵/۷ میلیون جابه‌جایی توسط حمل و نقل ریلی در تهران انجام می‌شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، مترو استخوان‌بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهد، گفت: در این طرح اتوبوسرانی به عنوان سامانه مکمل شبکه قطار شهری تهران دیده شده است.

    نظرات