افزایش ۳۰ درصدی فناوری‌های نوین در ساخت مسکن مهر

افزایش ۳۰ درصدی فناوری‌های نوین در ساخت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه ویژه‌ای که در طرح مسکن مهر به صنعتی‌سازی شده است، میزان استفاده از فناوری‌های نوین در کل واحدهای درحال ساخت مسکن مهر به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد طی پیامی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه،‌ گفت: تحقیق و توسعه سیستم‌های صنعتی‌سازی و فن‌آوری‌های مربوط به آن‌ها از جمله مباحث مربوط به سبک‌سازی، انرژی و انطباق با مباحث مقررات ملی ساختمان از اولویت‌ها و سیاست‌های آینده است که در این میان بتن و سیستم‌هایی که بتن یکی از اجزای آن است، مطرح است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با حمایت دولت و سایر وزارتخانه‌ها و نهادها از توسعه این فن‌آوری‌ها، صنایع و انبوه‌سازانی که از این فن‌آوری‌ها بهره می‌برند، حمایت می‌کند.

وی در پیام خود آورده است: ساخت و توسعه بر پایه اصول و قوانین سر لوحه کار است و مسلما دستیابی به کیفیت استاندارد از یک سو نیازمند زیربنای علمی و تحقیقاتی است و از سوی دیگر ما را به سمت بهینه مصرف کردن انرژی و منابع و به حداقل رساندن تبعات زیست محیطی رهنمون می‌کند.

به گفته نیکزاد با توجه به آغاز اجرای طرح مسکن مهر همزمان تلاش مضاعفی برای حمایت از صنعتی‌سازی مسکن صورت گرفته و طی چند سال گذشته وزارت راه و شهرسازی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فعالیت گسترده‌ای را در زمینه فن‌آوری‌های نوین ساختمان و سیستم‌های ساختمانی انجام داده است.

 طبق آنچه وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بیش از ۱۲۰ فن‌آوری نوین از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تایید شده که حدود ۸۰ درصد از آن‌ها با انواع بتن یا ملات مرتبط است و در بیش از ۶۰ درصد آن بتن نقش اصلی را ایفا می‌کند

وی در بخش دیگزی از پیام خود عنوان کرده که در زمینه صنعت ساختمان طبق سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مبنای تهیه و تدوین برنامه پنجم توسعه، برطرف کردن نیازها و دغدغه‌های مسکن برای تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان از اولویت‌های این برنامه بوده که توسط دولت در این دو دوره در قالب طرح مسکن مهر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته نیکزاد در عرصه تولید و سازندگی استفاده روز افزون از بتن به عنوان ماده‌ای بسیار پرمصرف در ساختمان‌ها، راه‌ها‌، اسکله‌ها، بنادر و انواع ابنیه همگی بیانگر نقش بتن در توسعه کشور و اهمیت آن نزد متخصصان است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است برای توسعه بیشتر صنعتی‌سازی در بخش مسکن لازم است مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارتباط نزدیکی با صنایع مرتبط داشته باشد و در توسعه و معرفی انواع فناوری نوین مرتبط با صنعت راه و ساختمان بیشتر تلاش شود.

    نظرات