بدهی ۲۵۸ میلیارد تومانی وزارت راه به بنیاد مستضعفان

بدهی ۲۵۸ میلیارد تومانی وزارت راه به بنیاد مستضعفان

http://www.bananews.ir/نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال با اشاره به بدهی ۲۵۸ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد آماده ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران- شمال است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رحمت الله صادقیان با اشاره به اینکه وزرات راه و شهرسازی بابت آزادراه تهران- شمال ۲۵۸ میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان بدهکار است، گفت: قرارداد ساخت آزادراه تهران- شمال در سال ۷۳ منعقد شد اما در آن زمان این قرارداد به صورت ۵۰-۵۰ نبود اما در سال ۸۳ و براساس متمم قرارداد به صورت نصف به نصف میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.

نماینده بنیاد مستضعفان در آزاد راه تهران- شمال افزود: در ابتدا قرار بود که از محل فروش زمین های حاشیه آزادراه هزینه های ساخت آن تامین شود اما به دلیل مخالفت سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری از این کار جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه دلیل کندی کار هم نبود منابع مالی برای پروژه بود، اظهار داشت: در زمان وزارت خرم در راه و ترابری متمم این قرارداد نوشته شد تا دولت هم ۵۰ درصد آورده داشته باشد.

صادقیان تصریح کرد: تا پایان سال ۸۳ آورده دولت ۱۳۹ میلیارد و آورده بنیاد مستضعفان ۲۶۶ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه اگر هزینه ساخت قطعات ۲ و ۳ تامین شود بنیاد آمادگی ساخت این قطعات را دارد گفت: از دو سال پیش که احمد صادقی به عنوان مدیرعامل شرکت ساخت در وزارت راه مشغول به کار شد نامه ای به بنیاد ارایه کرد مبنی بر اینکه ساخت قطعات ۲ و ۳ ادامه پیدا نکرد.

نماینده بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال با بیان اینکه بیشترین منابع اختصاص یافته به آزادراه در سال ۹۰ و۹۱ انجام گرفت، گفت: ساخت منطقه ۴ آزادراه تهران- شمال به پایان رسیده است و یک دستگاه تونل در منطقه ۲ از سوی بنیاد در حال ساخت است.

    نظرات