حال و هوای بازار اجاره در آستانه فصل رونق

حال و هوای بازار اجاره در آستانه فصل رونق

http://www.bananews.ir/با وجود اینکه هنوز فصل طلایی جابه جایی در بازار مسکن آغاز نشده، اما فراوانی فایل‌های اجاره‌ای در بازار مسکن نشان می‌دهد رکود در معاملات خرید وفروش مسکن، امسال، حجم قابل توجهی از این واحدها را به بازار اجاره هدایت کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که تحت تاثیر رکود تورمی موجود در بازار مسکن عملا خرید و فروشی در این بخش از بازار مسکن صورت نمی‌گیرد، اغلب مالکان ترجیح می‌دهند تا زمان مشخص شدن وضعیت قیمت‌ها و روند ادامه معاملات در بازار مسکن، فعلا واحدهای خود را به بازار فروش عرضه نکنند و در عوض آنها را برای اجاره، به این قسمت از بازار معرفی کنند.
از سوی دیگر، متقاضیان خرید آپارتمان‌های مسکونی در تهران هم که منتظرند قیمت‌ها در بازار مسکن تعدیل شود تا قدرت خرید واحد دلخواهشان را پیدا کنند، ترجیح می‌دهند امسال هم اجاره نشین بمانند.
به این ترتیب، بازار اجاره، امسال در آستانه آغاز فصل جابه‌جایی‌ها، علاوه بر اینکه با فایل‌های اجاره‌ای متنوعی رو به رو است – برخلاف کمبود فایل‌های فروش – متقاضیان متفاوت و خاص خود را هم دارد.
در این میان، برابری تقریبی فایل‌های اجاره‌ای موجود در بنگاه‌های مسکن، از نظر تنوع متراژ، نشان می‌دهد تمایل به اجاره دادن آپارتمان در میان مالکان واحدهای متفاوت با متراژهای مختلف به یک میزان است و به این ترتیب اغلب مالکان تصمیم گرفته‌اند فعلا از فروش منصرف شده و حداقل یک سال دیگر آپارتمان خود را نفروشند.
اما، کمترین فایل‌های اجاره‌ای در آگهی‌های این دسته از معاملات بازار مسکن، به واحدهای کوچک متراژ بر می‌گردد که معمولا یا از طرف مستاجر قبلی با مالک برای سال جدید تمدید قرارداد می‌شوند یا به علت پرمتقاضی بودن به محض فایل شدن در بنگاه یا حتی قبل از آن در بازار اجاره معامله می‌شوند.

 

    نظرات